۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۸۹۷۷۹
امام جمعه رودبار:

پایگاه مردمی روحانیت دشمن را به وحشت انداخته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رودبار با اشاره به نقش تأثیر گذار روحانیت در جامعه اسلامی، گفت: امروز دشمنان از پایگاه مردمی روحانیت در هراس هستند.
روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام اسماعیل خاتمی نژاد، امام جمعه رودبار، امروز در جلسه مشترک روحانیان مستقر و هجرت این شهرستان با اشاره به مسؤولیت سنگین روحانیت در جامعه اسلامی گفت: جایگاه روحانیت بین اقشار مختلف مردم بسیار والا است و دشمن از این جایگاه به وحشت افتاده است.

وی با تأکید بر این حفظ شأن و جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی، افزود: امروز روحانیت به عنوان امین جامعه نقش تأثیر گذاری در هدایت مردم به سمت سعادت و تعالی بر عهده دارند.

امام جمعه رودبار با بیان این که روحانیان سرمایه اصلی در برطرف کردن مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: حضور روحانیان در مناطق مختلف علاوه بر تقویت باورهای دینی در حل بسیاری از مشکلات نیز تأثیر گذار بوده است.

حجت الاسلام خاتمی نژاد حضور روحانی در منطق محروم و روستاها را ضروری دانست و تصریح کرد: اعزام یک روحانی به مناطق روستایی موجب گسترش ارزش های دینی در منطق مختلف کشور خواهد شد.

امام جمعه رودبار با بیان این که امروز توطئه های دشمنان نظام اسلامی به دور ترین نقاط کشور نیز رسیده است، خاطرنشان کرد: حضور روحانی در مناطق روستایی موجب ترش و هراست دشمن برای تبلیغات سوء خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی رودبار نیز در این جلسه با اشاره به این که روحانیت همواره مسؤولیت سنگین هدایت جامعه را به عهده داشته است، گفت: اگر این مسؤولیت سنگین به نحو مطلوب انجام شود، جامعه روبه رشد و ترقی می‌رود.

حجت الاسلام صادق دوستار، رییس اداره تبلیغات اسلامی رودبار، افزود: اگر در امر مقدس تبلیغ که سفارش قرآن و سنت است سهل‌انگاری شود بی‌تردید دچار خسارت‌های سنگین سیاسی و اعتقادی می‌شویم.

وی با اشاره به این که جوانان و نوجوانان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین گروه هدف تبلیغات هستند، خاطرنشان کرد: با جوانان باید بیشتر ارتباط مستمر و مستقیم برقرار کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی رودبار با بیان این که برگزاری گفتمان‌های چهره به چهره و شنیدن نظرات و دیدگاه‌های جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی در سال‌های اخیر در این امر مهم گام‌های مؤثری برداشته است.

حجت الاسلام دوستار با اشاره به رهنمودهای وحدت‌بخش مقام معظم رهبری بیان داشت: جهان اسلام تشنه وحدت بوده و دشمنان تشنه تفرقه و اختلاف هستند و باید برای ناکام گذاشتن دشمن رهنمودهای رهبری را جدی گرفته و از حرکت‌های خلاف وحدت پرهیز کرد./950/پ202/الف
ارسال نظرات