۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۸۹۸۶۳
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز:

اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها در گرو تطبیق متون علوم انسانی با ارزش‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز با اشاره به این که حوزه‌‌های علمیه و دانشگاه‌ها در حقیقت دو بال بزرگ برای این کشور هستند که با انجام وظایف خود، سبب ترویج معارف اصیل اسلامی می‌شوند، گفت: اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها در گرو تطبیق متون علوم انسانی با ارزش‌های اسلامی است.
حجت الاسلام عليرضا نيل آبکن، مدير حوزه علميه سفيران هدايت اهواز
حجت الاسلام علیرضا نیل آبکن، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به تأکید رهبر معظم انقلاب جهت حرکت رو به جلوی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: پیشرفت سریع حوزه‌های علمیه و حرکت رو به جلو به معنای فاصله گرفتن از روش اجتهادی گذشته نیست، بلکه افزون بر حفظ روش های ارزشمند گذشته، نیازهای کنونی جامعه را برطرف کنند.

استاد حوزه علمیه اهواز با بیان این که در حوزه‌های علمیه ظرفیت‌های بسیاری برای تدریس رشته‌های تخصصی وجود دارد، اظهار داشت: در حوزه های علمیه باید افزون بر تدریس رشته های فقه و اصول، رشته های دیگری مانند فلسفه، کلام به شکل تخصصی تدریس شود.

وی در ادامه به نقش دانشگاه ها جهت اهتمام به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر رشد و شکوفایی رشته های کاربردی علمی اشاره کرد و اذعان داشت: دانشگاه ها باید از قالب گذشته که بیشتر جنبه کلیشه ای دارند، خارج و رشته های کاربردی متناسب با نیازهای کشور تدوین کنند.

حجت الاسلام نیل آبکن، وظیفه دانشگاه ها را پاسخگو بودن به نیازهای علمی و فن آوری کشور دانست و گفت: دانشگاه ها باید نگرش و دیدگاه خود را به سوی تأمین نیازهای علمی و فن آوری کشور تغییر دهند که در این صورت شاهد رشد و شکوفایی سریع کشور در عرصه‌های جهانی خواهیم بود.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز به تأکید ولی امر مسلمین جهت اسلامی شدن دانشگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها در گرو تطبیق متون علوم انسانی با ارزش‌های اسلامی است.

استاد حوزه علمیه اهواز ایران را مرکز جهان اسلام دانست، به نقش دانشگاه ها و حوزه های علمیه جهت ترویج مبانی صحیح اسلامی به جهانیان اشاره کرد و ابراز داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه در حقیقت دو بال بزرگ برای این کشور هستند که با انجام وظایف خود، سبب ترویج معارف اصیل اسلامی و دستیابی به قله‌های افتخار در عرصه‌های جهانی خواهند شد.

وی در ادامه افزود: اکنون موج اسلام‌خواهی در سراسر جهان طنین افکن شده است که این مسأله وظایف حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را بیش از پیش مهم می‌کند.

حجت الاسلام نیل آبکن در بخش دیگری از سخنان خود به سفر مقام معظم رهبری به قم اشاره و خاطر نشان کرد: سفر رهبر معظم انقلاب به قم افزون بر خنثی سازی فضاهای منفی از سوی دشمن جهت ایجاد تفرقه میان مراجع و مسؤولان نظام، سبب وحدت بیش از پیش مراجع و مسؤولان شد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی‌عصر(عج) وحدت مسؤولان و مراجع را سبب وحدت و همدلی آحاد مختلف جامعه خواند و اظهار داشت: در حقیقت سفر رهبر معظم انقلاب به قم، اتحاد ملی را به ارمغان آورد./945/ت302/س
ارسال نظرات