۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۱۳۹۰۶۰
رییس مؤسسه آموزش عالی امام رضا؛

استفاده از پژوهش‌ها و اندوخته‌ها نیاز به آموزش دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: استفاده از اندوخته‌ها و پژوهش‌ها نیاز به آموزش و تربیت دارد و مؤسسه با فراهم کردن امکانات پژوهشی مانند کتابخانه و ارائه تکلیف پژوهشی توجه خاصی به کارهای پژوهشی دارد.
حجت‌الاسلام حسين رحيميان، رييس مؤسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا(ع)

حجت الاسلام حسین رحیمیان، رییس مؤسسه آموزش عالی امام رضا، عصر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی این مؤسسه که با حضور دانش پژوهان این مؤسسه برگزار شد، با بیان این‌که این مؤسسه دانشگاه جامعی  است  اظهار داشت: تنها مرکزی که در قم توانست مجوز مؤسسه آموزش عالی بگیرد این مؤسسه است.

وی  با بیان اینکه  تا کنون  ده رشته در این  مؤسسه دایر شده است افزود: در حال حاضر رشته‌های تاریخ اسلام، تشییع، اهل‌بیت(ع)، شیعه شناسی، حکمت و عرفان، فقه سیاسی، اندیشه معاصر مسلمانان، فلسفه علوم اسلامی و تبلیغ با گرایش حج در سطح سه و چهار، در این مؤسسه دایر است و به‌زودی چند رشته دیگر در این مؤسسه راه اندازی خواهد شد .

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) با بیان این‌که تمام  سعی خود را در جهت جذب طلاب جامع الشرایط  به‌ کار گرفته‌ایم، گفت: اقبال گسترده طلاب از این مؤسسه باعث شده است در جذب طلاب و دانش پژوهان دقت بیشتری شود و آنان پس از موفقیت در آزمون کتبی، معرفی از سوی مرکز مدیریت و مصاحبه شفاهی پذیرش شوند.

حجت الاسلام رحیمیان  فلسفه دریافت مجوز برای مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) را پاسخگویی به نیازهای جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی از نیازها و ضرورت‌ها در نظام و جامعه اسلامی وجود دارد و حوزه به تنهایی با آموزش‌های عمومی و تخصصی خاصی نمی‌تواند پاسخ‌گو باشد.

وی ادامه داد: این مؤسسه در تلاش است تا با تربیت افراد متخصص به نیازهای جامعه پاسخ دهد و با اشاره به نیازهای جامعه رشته‌های تخصصی خود را پایه‌ریزی کند.

 این استاد حوزه و دانشگاه توجه به امر پژوهش را از برنامه‌های مهم این مؤسسه دانست و یادآور شد: آموزش از نقاط مثبت و نبود پژوهش از نقاط منفی روش سنتی در حوزه است، این مؤسسه در راستای تقویت بحث پژوهش در حوزه گام برداشته است.

وی تاکید کرد: استفاده از اندوخته‌ها و پژوهش‌ها نیاز به آموزش و تربیت دارد و مؤسسه با فراهم کردن امکانات پژوهشی مانند کتابخانه و ارائه تکلیف پژوهشی توجه خاصی به کارهای پژوهشی دارد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی امام‌رضا(ع) در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه نباید مشکلات باعث عدم حضور در کلاس درس شود ادامه داد: نباید مشکلات باعث تعطیلی و عدم شرکت  طلاب در درس باشد و باید طوری برنامه ریزی کنند که نسبت به درس حریص باشند.

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) ادامه داد: دغدغه بزرگان حوزه استمرار دروس طلاب بود، از‌این‌رو باید رویه گذشتگان را حفظ کرده و در درس‌ها به صورت گسترده حضور پیدا کنیم./919/پ202/ن

ارسال نظرات