۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۵۸۰۲۱

دومین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر مؤسسه امام رضا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) برگزار شد.
مؤسسه آموزش عالي امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) عصر امروز در نمازخانه این مؤسسه برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور طلاب و مسؤولان مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) برگزار شد، حجت‌الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه به ایراد سخن پرداخت.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که مسأله پژوهش باید متوقف بر استعداد یابی شود، ابراز کرد: انسان موفق کسی است که بداند خدا او را برای چه کاری خلق کرده و در همان زمینه به فعالیت مثبت بپردازد.
حجت‌الاسلام واعظی یکی از آفت‌های پژوهش را استفاده از پژوهش‌های دیگران و اقدامات تکراری دانست و گفت: کتاب سازی از دیگر آفت‌های پژوهش است، در پژوهش باید از فکر و ایده‌های نو استفاده و تولید علم و دانش کرد.
حجت‌الاسلام رحیمیان رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) نیز در سخنانی با بیان این‌که امروز شبهات علیه دین اسلام و شیعه با بهترین ادبیات در اختیار مردم جهان قرار می‌گیرد، وظیفه حوزه‌های علمیه و پژوهشگران برای مبارزه با این اقدامات را سنگین ارزیابی کرد و گفت: با استفاده مناسب از تعالیم الهی و پژوهش می‌توان به بهترین شکل شبهات را پاسخ داد.
یکی از نعمت‌های بزرگ الهی را نعمت تحقیق و پژوهش خواند و با تأکید بر این‌که پژوهش، تحقیق و مطالعه حقیقت وجودی یک طلبه است، گفت:‌ تحقیق و پژوهش‌های بدلی و ابداعی هیچ وقت جای پژوهش حقیقی را نمی‌گیرد و باید از این روش‌های دوری کرد.
اسحاقی معاون پژوهش مؤسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) نیز در این مراسم طی سخنانی بر ضرورت توجه به پژوهش همراه با آموزش تأکید کرد و گفت:‌ علمای گذشته به پژوهش اهمیت ویژه‌ای می‌دادند و به همراه آموزش به مباحث پژوهشی نیز توجه می‌کردند.
معاون پژوهش مؤسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) با تأکید بر این‌که مهارت افزایی پژوهشی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: از این رو مؤسسه امام رضا(ع) شعار پژوهشی امسال خود را با عنوان مهارت افزایی پژوهشی در نظر گرفته است.
گفتنی است،‌در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام واعظی از برگزیدگان و پژوهشگران برتر مؤسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) تجلیل به عمل آمد./927/پ202/پ
ارسال نظرات