۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۷۲۹۸۹
حکومت مهدوی چند سال خواهد بود؟

کتاب امام مهدی از ولادت تا ظهور + دانلود

خبرگزاری رسا ـ کتاب امام مهدی علیه السلام از ولادت تا ظهور به قلم مرحوم آیت الله سید کاظم قزوینی تدوین شده است.
کتاب امام مهدي عليه السلام از ولادت تا ظهور
 
به گزارش خبرگزاری رسا،  کتاب امام مهدی از ولادت تا ظهور نوشته آیت الله سید محمد کاظم قزوینی و ترجمه و تحقیق علی کرمی و سید محمد حسینی پژوهشی است پیرامون حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و پاسخگوی بسیاری از شبهات پیرامون موضوع مهدویت است.
 
نویسنده این کتاب در پاسخ به سوال «چند سال حکومت خواهد کرد؟» آورده است:
روایات رسیده در این مورد مختلف است :

1-  دسته ای از روایات، مدت حکومت او را، پس از قیام جهانی اش 7سال می داند.
2-برخی از روایات، این دوران درخشان را به حدود 20سال تعبیر می کند.
3-دسته سوم از 70 سال سخن می گوید.
4-روایاتی هم هست که اعداد دیگری را نشان می دهد.

اما به نظر نگارنده، روایات دسته دوم که سالهای حکومت آن حضرت، پس از قیام برای اصلاح جهان را، حدود 20سال عنوان می کند بیشتر است و بدان دسته بهتر می توان اعتماد کرد. چراکه این گروه از روایات از امامان اهل بیت علیهم السلام که خداوند آنان را از لغزش و اشتباه وپلیدی، پاک و پاکیزه ساخته، رسیده است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
آرى! وعـده خـدا حـق اسـت و تـخـلف نـاپـذیر! آن روز فرا خواهد رسید که چهره درخشان او نـمـایـان و بـا اشـعه طلائى خود ظلمت غم افزاى شب را از بین خواهد برد و آنان را که در تـاریـکـى فـساد و طغیان از هر گونه تحرک وامانده و گرفتار طوفان هولناک جرایم، جـنـایـات امـواج خـطـرنـاک ظـلم و سـتـم گـردیـده انـد بـه ساحل نور و عدالت هدایت خواهد کرد.

آرى! سـیـطـره حـکومت و سلطنت او که بر مبناى عدل و صلح واقعى مبتنى است تمام شرق و غـرب جـهـان را زیـر نـفـوذ خـواهـد گـرفت و تمام فاصله ها و مرزها را نابود و هرگونه اخـتـلاف طـبـقـاتـى را مـحو و تمام انسانها را: شرقى و غربى، آمریکایى و آفریقایى، آسـیـایـى و اروپایى، سفید و سیاه، سرخ و زرد همه و همه را زیر یک پرچم گرد آورده پـیـرو یـک آیـیـن سـاخـتـه و در تـمـام نـقـاط عـالم بـانـگ لا اله الا الله و مـحـمـد رسـول الله و عـلى ولى الله را طـنـیـن انـداز خـواهـد نـمـود و در مـیـان تـمـام ملل و امم، قانونى غیر از قانون مقدس اسلام به رسمیت نخواهد شناخت.

اعـتـقاد به حضرت مهدى علیه السلام و ظهور آن منجى بشریت و ذخیره الهى اختصاص به مذهب شیعه ندارد؛ بلکه اعتقاد به حضرت ولى عصر و مصلح غیبى را در فضاهاى برون از حوزه اعتقادات و فرهنگ تشیع باید جستجو کرد؛ زیرا اعتقاد به حضرت مهدى علیه السلام در سـرتـاسـر آفـاق زمـانى و مکانى اسلام، کتابها و تاءلیفها، مسجدها و مدرسه ها میان مـشـایـخ و اساتید حدیث و عالمان گوناگون اهل سنت مفسران و محدثان مورخان و نسابگان رجـال نـویـسـان و تراجم نگاران ادیبان و لغویان و عارفان و شاعران، بصورت مبسوط مطرح است.
 
برای دانلود کتاب امام مهدی علیه السلام از ولادت تا ظهور اینجا را کلیک کنید./998/د101/ق
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
ممنون خوب بود
0
0