۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۱۰۳۰۷

نیم‌نگاهی به نرم‌افزار مهدی موعود

خبرگزاری رسا ـ نرم‌افزار مهدی موعود با قابلیت جست‌و جوی پیشرفته در تمامی متون از سوی مؤسسه نرم‌افزاری کوثر تولید و روانه بازار شده است.
نرم‌افزار مهدي موعود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نرم‌افزار مهدی موعود شامل  زندگی‌نامه، کتابخانه، معرفی کتاب، احادیث، اشعار، متون ادبی، نگارخانه، تشرفات، شفایافتگان، گالری، پرسمان، آخرالزمان و ویژه کودکان از سوی مؤسسه نرم‌افزاری کوثر تولید و منتشر شده است.
 
بخش زندگینامه این محصول به ارائه مطالبی از امام زمان(عج) از میلاد تا ظهور و بعد از ظهور می‌پردازد که در بخشی از آن با عنوان امام مهدی کیست؟ می‌خوانیم: «سخن از امام مهدی علیه‌السلام سخن از یک موضوع عقیدتی و مذهبی بسیار حساس و مهمی است که رابطه تنگاتنگ وگسست ناپذیری با اسلام و مسلمانان دارد، چرا که وجود گرانمایه او یک واقعیت اسلامی و از مهم‌ترین مسایل دینی و از اساس مکتب و ایمان به ارزش‌های معنوی است.
 
بحث از شخصیت آن حضرت، آن‌گونه که برخی از نویسندگان منحرف پنداشته اند، بحث از افسانه‌ای نیست که شیعه آن را به منظور آرامش بخشیدن به روان ناآرام خویش که در رهگذر قرون و اعصار تحت فشار ظلم و استبداد بوده است، ساخته باشد و بخاطر مرهم نهادن بر قلب زخم خورده‌ای که باران مصائب در مسیر زمان بر سر آنان باریده است سر هم کرده باشد.
 
بحث از امام مهدی علیه‌السلام آن‌گونه که برخی فیلسوف‌نماها گفته‌اند اندیشه‌ای نیست که به منظور تخفیف دردها و آرامش بخشیدن به رنج و فشاری باشد که از رهگذر حاکمیت زمامداران بیدادگر قرون و اعصار، در برخی اذهان و افکار جایگزین شده باشد و نیز آن‌گونه که برخی عناصر نادان مدعی دانش و فرهنگ، تصور کرده‌اند، خرافه ای نیست که آن را، داستان سرایان ساخته و پرداخته و به اسلام چسبانده باشند و نیز بازیچه تاریخی نیست تا اسباب تمسخر دشمنان بداندیش و دلقک و یاوه گو باشد؛ بلکه یک واقعیت اسلامی است که در خور اهمیت بخشیدن بسیار و ژرف‌نگری فراوان ارزیابی و روشنگری اساسی است.
 
مسأله تداوم حیات اسلام و شکوه قرآن است، بحث مهم و اصیلی است که قرآن نویدگر آن است و پیامبر در موقعیت‌هاو مناسبت‌های گوناگون ازآن سخن به میان آورده، امامان نور علیه السلام نوید و بشارت آن را نه تنها به شیعیان خود که به تمامی مسلمانان قرون واعصار داده‌اند و به دانشمندان، مفسران، محدثان و مورخان نام آور، در رهگذر قرون و اعصار، کتاب‌های مفصل و مستقلی پیرامون آن نوشته‌اند. با این بیان، موضوع امام مهدی یک موضوع استراتژیک و بسیار مهم و در نوع خود بی‌نظیر است و از امتیازات بسیار ویژه‌ای، برخوردار است. مسأله‌ای است که پیرامون آن بسیار گفت‌گو شده و در آستانه آن، فراوان، برخورد افکار و اندیشه ها صورت گرفته و قلم فرسایی‌ها شده است. از این رو، گروهی بدان ایمان آورده و گروهی دچار حیرت گشته و برخی دیگران را به باد استهزاء گرفته‌اند.
 
امام مهدی علیه السلام شخصیت برجسته ای است که درست 1142 سال پیش از نگارش این کتاب دیده به جهان گشوده و هم اکنون زنده است، بر روی این سیاره خاکی زندگی می‌کند و بسان دیگر انسانها، غذا می خورد و آب می نوشد و خدای خویش را عاشقانه و خالصانه عبادت می‌کند و در انتظار دریافت فرمان ظهور خویش است. آن گرامی از دیدگان نهان است. مردم او را نمی بینند و نمی‌شناسند و او نیز خویشتن را معرفی نمی‌کند و در هر نقطه ای از جهان که اراده کند، حضور می‌یابد. او بر سراسر جهان تسلط و اشراف دارد و به همه بندگان، شهرها و کشورها احاطه دارد.
 
به اذن خدا هر رخدادی در سراسر جهان رخ دهد می داند و روزی که نزد خدا مشخص است و برای ما نامعلوم، از پس پرده غیبت ظاهر می‌شود و علائم و نشانه‌های قطعی پیش از ظهور او پدیدار می‌شود. پس از ظهور، بر سراسر گیتی حکم می‌راند و مسیح علیه‌السلام از آسمان فرود آمده و به امامت او نماز می خواند. همه دولت‌ها و ملت‌ها در سراسر جهان، در برابرش خاضع می‌گردند و مذاهب و ادیان سر فرود می آورند. اسلام راستینی را که پدر گرانقدرش حضرت محمد صلی الله علیه و اله و سلم آورد، با خود می‌آورد و پیاده می کند.
 
یکی دیگر از بخش‌های نرم‌افزار مهدی موعود بخش کتابخانه است که شامل 25 جلد کتاب از جمله کتبی همچون آثار اعتقاد به امام زمان(عج)، آشنایی با امام زمان(عج)، ادبیات مهدویت، امام مهدی(عج) از ولادت تا ظهور، آخرالزمان و امام مهدی، آخرین خورشید پیدا، آخرین سفیر، آفتاب در نگاه خورشید، آه عاشقان در انتظار موعود، آواز انتظار، آیا به یاد امام زمان هستید و بسوی ظهور می شود.
 
بخش احادیث نرم‌افزار مهدی موعود حاوی 410 حدیث به صورت متن عربی و ترجمه فارسی به همراه منبع و بخش اشعار نیز دربردارنده شعر از شاعرانی همچون علی اکبر لطیفیان، حسان چایچیان، محمد خسرو نژاد و مرحوم صافی است و در بخش متون ادبی نرم‌افزار نیز بیش از  102 قطعه متن ادبی از ادبا و شعرا و نویسندگان به چشم می خورد.
 
در بخش معرفی کتب این نرم‌افزار نیز 35 جلد کتاب از جمله  آبی ترین دریا، آخرین امید، آن سفر کرده، آفتاب انتظار، آتش نیست کتابی است، آخرین رهاننده، آفتاب در غربت، آن سواران سیاه‌پوش، آنان‌که مهدی (عج) را دیدند، بزرگترین نعمت آفرینش، آیا انتظار یک مصلح بزرگ جهانی از افکار وارداتی است و بسوی نور معرفی شده است.
 
تشرفات عنوان یکی دیگر از بخش‌های نرم‌افزار مهدی موعود(عج) است که به داستان‌هایی از تشرفات علما و بزرگان به محضر حضرت حجت(عج) پرداخته است که شامل90 داستان از جمله تشرف سید بحرالعلوم(ره)، تشرف شیخ انصاری، تشرف ابن هشام و تشرف اسماعیل هرقلی می‌شود.
 
بخش شفا یافتگان این نرم‌افزار نیز مستندی را با عنوان شوق وصال در موضوع شفای نوجوانی از اهل سنت به تصویر کشیده است و بخش گالری نیز تصاویری زیبا از مسجد مقدس جمکران و طرح‌های گرافیکی با موضوع امام زمان(عج) را در خود جای داده است.
 
در بخش پرسمان نرم‌افزار مهدی موعود(عج)، 24 پرسش و پاسخ در موضوع امام زمان(عج) گنجانده شده و مسائلی همچون کاربرد روایات آخرالزمان، مهدویت و آخر الزمان، فتنه‌های آخرالزمان و علائم آخر الزمان برخی از موضوعاتی است که در بخش آخرالزمان این نرم‌افزار مورد بررسی قرار گرفته است.
 
ویژه کودکان یکی دیگر از بخش‌های مطرح در این نرم‌افزار است که دربردارنده دو قطعه کلیپ داستانی ویژه کودکان با موضوع رویای صادقه و دادرسی امام زمان(عج) است و بخش نگارخانه نرم‌افزار نیز 39 قطعه مداحی، 31 قطعه مناجات، 32 قطعه مولودی، 22 قطعه نوای دیجیتال، 24 جلسه سخنرانی، ادعیه( دعای عهد ، دعای ندبه ، دعای فرج ، دعای اللهم اصلح  و دعای عظم البلاء) و 23 قطعه داستان با بیان سخنرانان مشهور را در بر دارد.
 
دانلود نرم افزار المبین،  نرم افزار قرآنی ذکر، نرم افزار تاریخ هجری شمسی، برنامه محافظ صفحه مسجد الحرام و قلم زیبای نستعلیق نیز از جمله امکاناتی است که به صورت هدیه برای کاربران نرم‌افزار مهدی موعود(عج) مهیا شده است.
 
نرم‌افزار مهدی موعود(عج) با قابلیت جست‌و جوی پیشرفته در تمامی متون به صورت چندرسانه‌ای از سوی مؤسسه نرم‌افزاری کوثر به قیمت 5500 تومان تولید و منتشر شده است./907/پ202/ی
ارسال نظرات