۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۱۵۰۹۳
عضو جامعه روحانیت شیراز:

ارتباط‌‌‌ آیت‌الله شب‌زنده‌دار با طلاب جوان الگوی همه اساتید حوزوی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت شیراز ارتباط‌‌ گیری موثر آیت‌الله شب‌زنده‌دار را از خصوصیات آن عالم فرزانه برشمرد و گفت: ایشان بسیار خوب با طلاب ارتباط می‌گرفتند و این برای همه اساتید حوزه یک درس است.
آيت الله حسين شب زنده دار

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه روحانیت شیراز، حجت الاسلام مجدالدین تجرد سابقه آشنایی خود با مرحوم آیت الله شب زنده دار را مربوط به سال 1360 برشمرده و اظهار کرد: در جلسات مجمع نمایندگان طلاب استان فارس با ایشان آشنا شدیم و دروس تفسیر و اخلاق ایشان شرکت می کردیم.

 

وی افزود: از همان ابتدا شیفته اخلاق ایشان شدم و در مبحث متاجر کتاب لمعه دمشقیه خدمت ایشان شاگردی کردم.

 

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به تدریس شیوا و روان آیت الله شب زنده دار گفت: در درس های ایشان هیچگاه خسته نمی شدیم و از آنجایی که از سال 1368 منزل ما در همسایگی ایشان واقع شد، این توفیق نصیب بنده گردید که در نمازهای جماعت معظم له شرکت کنم و در برخی مسائل و مشکلات از راهنمایی های ایشان استفاده کنم.

 

تجرد با اشاره به شخصیت دوست داشتنی و محبوب آیت الله شب زنده دار، افزود: آن فقید سعید بیشتر با رفتار و اخلاق خوب خود به شاگردانش درس می داد تا با سخنانش و درس ایشان همیشه با یک نوع جذابیت خاص همراه بود که در انسان نشاط ایجاد می کرد و درس بانشاط نیز انسان را خسته نمی کرد.

 

وی ارتباط گیری موثر آیت الله شب زنده دار را از دیگر ویژگی های آن عالم فرزانه برشمرده و اظهار کرد: با اینکه نسبت به ما که طلبه های جوانی بودیم، ایشان سن نسبتا زیادی داشتند، اما بسیار خوب با طلاب ارتباط می گرفتند و این برای همه اساتید حوزه یک درس است.

 

امام جمعه شهرک های غرب شیراز در ادامه به صفت تواضع به عنوان یک صفت شاخص آن عالم ربانی اشاره کرده و گفت: نمونه های عملی تواضع در سلوک و زندگی ایشان بی شمار است و بنده در آخرین دیدار که خدمتشان رسیدم در مجلس ترحیم آیت الله ملک حسینی در قم بود که ایشان متواضعانه در گوشه ای نشستند و اصرار اطرافیان مبنی بر انتقال ایشان به صدر مجلس را نپذیرفتند.

 

وی افزود: آن معلم اخلاق همیشه دفترچه ای را به همراه داشتند که مباحث و احادیث بسیار زیبای اخلاقی را در آن یادداشت نموده بودند و اصرار داشتند که احادیث و قرآن را از روی آنها بخوانند و حرفهایشان چون حرف دل بود، بر دل می نشست، نوع سخنانشان بسیار جذاب و گیرا بود و حتی اگر طولانی می شد، همه را تا انتهای سخن جذب خود می‌کرد.

 

عضو جامعه روحانیت شیراز بر علاقه وافر و ارادت خاص مرحوم آیت الله شب زنده دار جهرمی نسبت به امام راحل و مقام معظم رهبری اشاره کرده و تصریح کرد: ایشان علاوه بر مباحث علمی و اخلاقی، مباحث سیاسی را نیز به جدیت پیگیری می کردند و ارادت خاصی به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شخص مقام معظم رهبری داشتند و در جایی خواندم که در یکی از سفرها که رهبر معظم انقلاب به شهر قم تشریف فرما شدند، به منزل آیت الله شب زنده دار رفته بودند و آن مرحوم خطاب به ایشان گفتند: دیشب در خواب دیدم که دست شما را می بوسم، حال که شما تشریف فرما شدید؛ فهمیدم رویای صادقه بوده، اجازه بفرمائید دست شما را ببوسم، اما با مقام معظم رهبری استنکاف کردند و اجازه ندادند./919/د102/ب4

ارسال نظرات