۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۳۸۶۷۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

هنر بهترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تأکید بر این که باید با استفاده از ابزار هنر پیام اسلام را در سراسر جهان ترویج کنیم، گفت: تقویت فرهنگ و هنر دینی بهترین ابزاری برای مقابله با تهاجم اعتقادی و فکری استکبار جهانی است.
نشست خبري جشنواره نماز و نيايش به روايت دوربين در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالرضا ایزدپناه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، ظهر امروز در نشست خبری «جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین» گفت: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید این است که پیام اسلام را در دنیا گسترش دهند و بهترین وسیله برای رساندن این پیام استفاده از ابراز هنر در عرصه دین است.

 

حجت الاسلام ایزدپناه بیان کرد: بزرگ‌ترین تقابل ما با دشمن در میدان فرهنگ و هنر و رسانه‌های صوتی و تصویری و مجازی است و تقویت فرهنگ و هنر دینی بهترین ابزاری برای مقابله با تهاجم اعتقادی و فکری استکبار جهانی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به این که از طریق قالب هنر می‌توان پیام‌ها و ارزش‌های اسلامی را در جامعه ترویج کنیم، افزود: رشد باورهای دینی به صورت ناخودآگاه و غیرمستقیم مهم‌ترین ویژگی آثار هنر دینی است.   

 

مدیرکل ارشاد اسلامی با بیان این که اولین وظیفه حکومت اسلامی اقامه و ترویج نماز در جامعه است، گفت: در قالب‌های هنری می‌توانیم تعالیم و معارف اسلامی را به شکل غیرمستقیم در جامعه ترویج کنیم.

 

حجت الاسلام ایزدپناه ابراز کرد: اگر ستاد اقامه نماز کشور بیشتر بودجه خود را در استفاده هنر در عرصه اقامه نماز در جامعه هزینه کند، توانسته است که به وظیفه اصلی خود عمل کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: مهم‌ترین هدف ترویج اقامه نماز در جامعه اجرای تقوای الهی، در برنامه‌ریزی‌های اجتماعی و سیاسی است.

 

وی خواستار دائمی شدن دبیرخانه جشنواره نماز و نیایش شد و اظهار کرد: آثار فراوانی به دبیرخانه ارسال شده است و بسیاری استان‌های کشور خواستار تشکیل این جشنواره در استانشان شده‌اند./998/پ202/ف

ارسال نظرات