۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۲۹۱۶۵
در خطبه های نماز جمعه مطرح شد؛

انتقاد حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از سانسور سخنان مراجع در دیدارمسؤولان/ باید رعایت امانت کرد

امام جمعه قم با اشاره به سفر برخی شخصیت ها به قم و دیدار با مراجع تقلید، از عدم انعکاس کامل رهنمودهای مراجع انتقاد کرد و گفت: در این موارد باید رعایت امانت کرد، متأسفانه مشاهده شده که اخبار به گونه‌ای تنظیم می‌شود که نکات و رهنمودهای مراجع تقلید به صورت کامل منتقل نمی‌شود که این خلاف امانتداری است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، کفر و ظلم ستیزی را از ویژگی های اسلام عنوان کرد و گفت: در طول تاریخ دشمنان با وجود همه توطئه ها و و برنامه ریزی هایی که علیه اسلام انجام دادند اما نتوانستند از گسترش این دین مبین و ظلم ستیزی آن جلوگیری کنند.

 

وی افزود: بر اساس سنت الهی کافران و دشمنان اسلام محکوم به شکست هستند و همواره مسیر تاریخ به نفع اسلام و به ضرر کافران و دشمنان بوده است، اسلام دین حق بوده و پیروان اسلام باید بدانند که این دین همه جهان را فرا می گیرد.

 

امام جمعه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کارشکنی ها و پرونده سیاه آل سعود اظهار داشت: حف ظعزت، کرامت و شخصیت حجاج بسیار مهم است که یکی از موضوعاتی مهمی که وجود دارد مسأله امنیت جانی حجاج به شمار می رود، مدیریت نادرست آل سعود در حج گذشته سبب کشته شدن بسیاری از حجاج و به وجود آمدن فاجعه شد.

 

وی با اشاره به سفر برخی شخصیت ها به قم و دیدار با مراجع تقلید، از عدم انعکاس کامل رهنمودهای مراجع انتقاد کرد و ادامه داد: در این موارد باید رعایت امانت کرد، متأسفانه مشاهده شده که اخبار به گونه‌ای تنظیم می‌شود که نکات و رهنمودهای مراجع تقلید به صورت کامل منتقل نمی‌شود که این خلاف امانتداری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به دیدار خبرگان ملت با رهبر معظم انقلاب و با بیان این که ظرفیت گفتمان سازی خبرگان بسیار بالا است، ابراز داشت: به فرموده رهبری همه نهادها و دستگاه ها باید تلاش کنند تا کشور به اقتدار برسد چون رمز بقای انقلاب وجود اقتدار حقیقی است.

 

وی فرا رسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) را یادآور شد و عنوان کرد: رحلت حضرت امام داغی بسیار بزرگ بود که رهبری حضرت آیت الله خامنه ای سبب التیام آن شد؛ رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند که در جنگ امروز با جبهه استکبار نیازمند جهاد کبیر هستیم.

 

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در پایان برای پیروزی بیشتر نیروهای مقاومت و حزب الله در برابر تکفیری ها دعا و آرزوی موفقیت کرده و تصریح کرد که پیروزی نهایی با سربازان اسلام خواهد بود./1323/پ201/ج1

ارسال نظرات