۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۳۳۲۹۱
به مناسبت ارتحال حضرت خدیجه؛

سیمینار عظمت خاتون اول در پاکستان برگزار شد

سمینار «عظمت خاتون اول» به مناسبت ارتحال حضرت خدیجه(س) از سوی جنبش صراط مستقیم در پاکستان برگزار شد.
خدیجه

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش «عظمت خاتون اول» به همت جنبش صراط مستقیم و با مشارکت علما و شخصیت های اجتماعی و فرهنگی در مسجد جامع اجمیری شھر فیصل آباد پاکستان برگزار شد.

 

مفتی اشفاق باجوہ از علمای اھل سنت پاکستان با اشارہ این که کارھای تجاری حضرت خدیجه(س) تا سوریه، مصر و حبشه وسعت داشته است، گفت: این بانوی بزرگوار تمام سرمایه ھای خود را برای تبلیغ و ترویج اسلام در اختیار رسول اکرم(ص) قرار داد.

 

وی با بیان این که حضرت خدیجه اولین تصدیق کنندہ رسالت و نبوت حضرت محمد مصطفی(ص) بودہ است، افزود: حضرت خدیجه(س) اسوہ کامل در اخلاق و رفتار و شرافت انسانی بودہ است، وی در سخت ترین روزھای زندگی حضرت محمد (ص) اسلام را یاری کرد.

 

عضو برجسته جنبش صراط مستقیم با اشاره به احترام ویژه پیامبر به حضرت خدیجه اظهار داشت که من زنی ھمانند خدیجه(س) در تاریخ ندیدم، وی زمانی حضرت محمد(ص) را پذیرفت که ھمه او را تکذیب می کردند.

 

وی افزود: رسول اسلام(ص) به خاطر کمال انسانی و اخلاقی حضرت خدیجه(س) را برترین زنان امت خود قرار داد و تا وی زندہ بود زن دیگری نگرفت و وقتی از دنیا رفت با دست ھای خودش ایشان را دفت کرد و آن  سال را عالم الحزن قرار داد./988/ب902/د

ارسال نظرات