۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۴۳۳۵۲۹
با هدف جذب حداکثری مشارکت های مردمی صورت گرفت؛

راه اندازی مجمع خیرین قرآن در استان چهارمحال و بختیاری

رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری پرتوی از راه اندازی مجمع خیرین قرآن در این استان خبر داد و گفت: به حمدالله این مجمع به طور رسمی فعالیت خود را با هدف جذب حداکثری مشارکت های مردمی در زمینه امور قرآنی آغاز کرده است.
مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست خبری مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان با اهالی رسانه و مطبوعات، با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید قلم زدن خود برای قرآن را فراشغلی ببینند، تصریح کرد: در حال حضر در استان چهارمحال و بختیاری 151 مرکز قرآنی که شامل مؤسسات و خانه های قرآن می شوند، در حال فعالیت هستند.

 

وی با انتقاد از بودجه ای که برای امور قرآنی در نظر گرفته می شود، خاطرنشان کرد: برای کل فعالیت های قرآنی این استان در مجموع یک سال تنها 200 میلیون تومان در نظر گرفته می شود که به هیچ وجه جوابگوی نیازهای این استان نیست.

 

پرتوی از راه اندازی مجمع خیرین قرآن در این استان خبر داد و ابراز داشت: به حمدالله این مجمع به طور رسمی فعالیت خود را با هدف جذب حداکثری مشارکت های مردمی در زمینه امور قرآنی و در نهایت فراگیر کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه آغاز کرده است.

 

رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری، فاخرترین برنامه قرآنی در ماه مبارک رمضان در این استان را برگزاری مراسم جزءخوانی در مرکز استان و به تبع آن در مراکز سایر شهرستان ها بیان کرد و افزود: از 4 سال پیش توانستیم برای برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در این استان از ظرفیت قاریان بومی استفاده کنیم و به حمدالله هر چه جلوتر می رویم، در این زمینه موفق تر عمل می کنیم.

 

این مقام مسؤول توجه به بحث تفسیر قرآن در کنار قرائت را از ضرورت ها دانست و بیان داشت: امسال برای نخستین بار در دو شهرستان شهرکرد و فارسان، پس از برگزاری مراسم جزءخوانی، مراسم تفسیر با حضور کارشناسان تخصصی اعزامی از قم برگزار می شود.

 

وی آموزش تخصصی مدیران مراکز قرآنی این استان را از مهم ترین برنامه های سال جاری اداره امور قرآنی دانست و گفت: در این راستا نخستین دوره آموزشی با حضور 100 نفر از مدیران مراکز قرآنی استان در قم برگزار شد.

 

پرتوی با بیان اینکه یکی از مشکلات امور قرآنی استان این بود که اطلاعات جامع و کلی از سراسر استان در رابطه با برگزاری کلاس های قرآنی وجود نداشت، تصریح کرد: امسال با برنامه ریزی هایی که به عمل آمد دفترچه جامعی حاوی مشخصات کلیه کلاس های قرآنی به تفکیک شهرستان ها آماده و در اختیار عموم گذاشته شد.

 

وی اعزام اساتید قرآنی به جای جای این استان را یکی از برنامه های اولویت دار امور قرآنی بیان کرد و افزود: به حمدالله از ابتدای امسال دوره های مختلف تربیت مربی در مناطق مختلف استان برگزار شده که مورد استقبال جامعه قرآنی قرار گرفته است.

 

رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه نباید از پتانسیل مساجد در راستای نهادینه کردن امور قرآنی در جامعه غافل شویم، اظهار داشت: از ابتدای امسال اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی قرآن در مساجد با حضور اساتید به نام استانی کرده ایم.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه یکی از درخواست های مکرر جامعه قرآنی و عموم مردم استفاده از قاریان و مؤذنان بومی در شبکه های مختلف صدا و سیمای مرکز جهانبین است، گفت: در این رابطه با هماهنگی های به عمل آمده با صدا و سیمای مرکز این استان، 13 نفر از برترین ها برای ضبط به صدا و سیما رفتند که اگر از فیلتر شورای قرآن تهران بگذرند، از این به بعد شاهد قرائت هم استانی های خود در صدا و سیما خواهیم بود./9457/202/ب2

ارسال نظرات