۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۳۳۵۳۳
به منظور احیای نقش محوری مساجد صورت می گیرد؛

برگزاری طرح اوقات فراغت در ۳۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفتک طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان از یکم تیر تا 30 شهریور سال جاری با حضور افزون بر 10 هزار و 500 نفر در 350 پایگاه استان برگزار می شود.
حجت الاسلام مراد یوسفی، مسؤول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام مراد یوسفی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، گفت: طرح اوقات فراغت، با هدف و کارکرد اصلی جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، از طریق کلاس ها و برنامه های متنوع به منظور احیای نقش محوری مساجد برگزار می شود.


وی تصریح کرد: به همین منظور نظامنامه جامع اوقات فراغت در سراسر کشور ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد بر اساس الزامات، ضرورت ها و نیازها شامل اهداف، ضرورت و نحوه برگزاری با رویکرد مسجد محوری، تدوین و به استان ها ابلاغ شده است.


حجت الاسلام یوسفی افزود: در همین راستا طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از یکم تیر تا 30 شهریور سال جاری با حضور افزون بر 10 هزار و 500 نفر در 350 پایگاه استان برگزار می شود.


وی خاطرنشان کرد: البته افتتاحیه استانی این طرح همزمان با سراسر کشور از 20 تیر همزمان با اعزام مبلغان دفتر تبلیغ حوزه علمیه قم به استان، صورت می گیرد.


مسؤول ستاد اوقات فراغت کانون فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برنامه های اوقات فراغت این حوزه در سال جاری با موضوعات قرآنی، اعتقادی، ورزشی، فضای مجازی، پرسمان جوان، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در 160 کتابخانه، فنی، هنری و مهارتی برگزار می شود.


این مقام مسؤول تأکید کرد: امسال جشنواره ملی عکس «آسمانی ها» نیز که ابتکار چهارمحال و بختیاری بوده و دبیرخانه دائمی آن نیز در این استان مستقر است، در دو بخش حرفه ای و آماتور، با هدف به تصویر کشیدن برگزاری کلاس های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار خواهد شد.


وی بیان داشت: دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، به منظور تسهیل در برگزاری دوره های اوقات فراغت و دسترسی آسان مخاطبان، تفاهم نامه ای را با اداره کل آموزش و پرورش استان برای استفاده از فضاها، امکانات آموزشی و سالن های ورزشی همجوار مساجد، استفاده از سایت های کامپیوتر به صورت رایگان، استفاده از اردوگاه های تفریحی و آموزشی با تخفیف ویژه منعقد کرده است.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین تفاهم نامه ای با بسیج مساجد و محلات در راستای هم افزایی و دوری از موازی کاری، تفاهم نامه دیگری با جمعیت هلال احمر با هدف عضوگیری رایگان از شرکت کنندگان، اعزام مربیان مجرب در حوزه امداد و نجات به پایگاه ها و برگزاری دوره های آموزشی پایه داوطلبان و تفاهم نامه هایی نیز با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دارالقرآن، حوزه هنری، اداره کل ورزش و جوانان، صدا و سیما و کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری انعقاد کرده ایم./9457/303/ب2

ارسال نظرات