۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۳۳۵۶۹
در نمایشگاه قرآن برگزار شد؛

رونمایی از بزرگ ترین و کوچک ترین قرآن دست نویس طلا و نقره جهان

در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از کوچک ترین قرآن دست‌نویس طلا و نقره جهان با عنوان «قرآن العظیم» و بزرگ ترین و نفیس‌ترین قرآن دست‌نویس نقره و طلای جهان با عنوان «حبل المتین» رونمایی شد.
رونمایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از کوچک ترین قرآن دست‌نویس طلا و نقره جهان با عنوان «قرآن العظیم» و بزرگ ترین و نفیس‌ترین قرآن دست‌نویس نقره و طلای جهان با عنوان «حبل المتین»  با حضور اصغر امیرنیا، مدیر کمیته هنری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و کاتب و سرمایه‌گذاران این اثر، در بخش هنری نمایشگاه رونمایی شد.

 

رائین اکبرخانزاده، کاتب این دو اثر ارزشمند با اشاره به اینکه این اثر بیست و دومین قرآنی است که توفیق کتابت آن را داشته‌ام اظهار داشت: قرآن «حبل المتین» در دو صفحه میناکاری و قلمزنی شده و بزرگ ترین قرآن طلا و نقره جهان است، در تولید این اثر نفیس قرآنی که کتابت آن یک سال به‌طول انجامید بیش از 60 هزار گرم شمش نقره معادل 610 قطعه و یک هزار گرم شمش طلا به‌کار رفته است و خط این قرآن نسخ و رسم‌الخط آن «عثمان طه» است.

 

وی ادامه داد: 604 صفحه قرآن کریم در دو ورق روبه‌روی هم گنجانده شده است، پشت جلد این اثر با قلمزنی برجسته و نیمه برجسته لاله عباسی و میناکاری تذهیب و لاله عباسی مزین شده است.

 

خانزاده با بیان اینکه انگیزه‌اش از تولید این قرآن نفیس چه بوده است یادآور شد: زمانی که کشیش آمریکایی، قرآن را به آتش کشید تصمیم گرفتم قرآنی ماندگار خلق کنم، با این‌کار به او و دیگر دشمنان قرآن نشان دادیم که ما برای گرامیداشت کتاب آسمانی خود ارزشمندترین چیزها را به پایش می‌ریزیم.

 


وی افزود: «قرآن العظیم» نیز کوچک ترین قرآن دست‌نویس طلا و نقره جهان است که در دو صفحه طلا کتابت شده و جلد نقره آن با هنرهای اصیل ایرانی مانند میناکاری و قلمزنی به تذهیب و لاله عباسی مزین شده است.


خانزاده در پایان گفت: مجری و سرمایه‌گذار این قرآن‌های نفیس، موسسه چهره‌سازان طلا (آجیلی) از دیار فرهنگ و هنر ایران، شهر اصفهان است./202/816/ب1

ارسال نظرات