۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۳۳۵۷۵
امام جمعه چالوس:

علم آموزی در آموزش و پرورش باید با تقویت معرفت دینی همراه باشد

امام جمعه چالوس با بیان این که باید از همه ظرفیت ها در جهت بالا بردن سطح علمی، معرفتی، پژوهشی و اخلاقی دانش آموزان مدارس تأکید کرد و گفت: باید در کنارتوجه به مباحث علمی ‌و آموزشی مبانی دینی و اخلاقی نیز مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری، امام جمعه چالوس امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، تربیت و پرورش نیروهای متعهد و انقلابی را از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه تعلیم و تربیت بیان داشت و گفت: یکی از مسائل مهمی که در آموزش و پرورش باید دنبال شود، تقویت معرفت دینی در کنار علم آموزی است.

 

وی توجه به مبانی آموزشی در مدارس را مسأله ای مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کشوری مقتدر و آباد داشته باشیم، نیازمند نظام آموزشی مناسب هستیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تحول در آموزش و پرورش، ورود فرهنگ اسلامی ایران در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت کشور را یکی از الزامات مهم تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش باید بر پایه معرفت دینی به سوی تحول حرکت کند.

 

امام جمعه چالوس با بیان این که آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشور بر عهده دارد، گفت: اگر شیوه تعلیم و تربیت در این مرکز مهم علمی و بنیادین کشور دچار نقص باشد به حتم نمی تواند به تربین نیروهای توانمند برای کشور امیدوار بود.

 

حجت الاسلام راشدی، تربیت اسلامی دانش آموزان را مهم ترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: نظام آموزشی همه موفقیت ها در حوزه های دیگر از جمله علوم پایه و کسب دانش‌های گوناگون را باید از منظر دین جستجو کند.

 

وی با بیان این که برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت باید بازگشت به اصالت فرهنگ ناب اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: توجه به مسایل آموزشی، پرورشی و پژوهشی نشان از این دارد که فرزندان و سرمایه‌های آینده این مملکت باید در همه زمینه‌ها ارتقا پیدا کنند.

 

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که امروز همه تلاش دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان جامعه به کار گرفته شده است، ادامه داد: دانش آموزان نیز به عنوان گروه هدف نظام سلطه به شدت در معرض خطر هجمه های فرهنگی هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران لازمه ارتقای علمی، پژوهشی و فرهنگی را فراهم کردن امکانات آموزشی دانست و تصریح کرد:  توانمندی نیروی انسانی یکی از مسائل مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چون در غیر این صورت شاهد مشکلات مهمی در بدنه آموزش و پرورش خواهیم بود.

 

امام جمعه چالوس بر ضرورت تقویت توانمند سازی علمی معلمان تأکید کرد و گفت: اگر دستگاه تعلیم و تربیت در این بخش ضعیف عمل کند به حتم خسارت جبران ناپذیری به بدنه آموزش و پرورش وارد خواهد آمد که در مقطعی شاهد این مسأله بودیم.

 

وی با تأکید بر بهره گیری از نیروهای توانمند و مستعد در بدنه آموزش و پرورش، گفت: عدم حضور نیروهای توانمند و متخصص در دستگاه تعلیم و تربیت منجر به عدم موفقیت این مرکز بزرگ علمی کشور در رسیدن به اهداف بلند علمی و تربیتی خود خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، آموزش‌ها و تشویق‌ها را برای افرادی که توانمندی دارند لازم و ضروری خواند و بیان کرد: با توجه به اینکه در بیشتر مواقع نخبگان از مناطق محروم رشد می‌کنند، بنابراین شایسته نیست که تمام نیروهای ناکارآمد را به این مناطق گسیل دارند بلکه باید از نیروهای متخصص نیز استفاده شود.

 

حجت الاسلام راشدی با بیان این که باید از همه ظرفیت ها در جهت بالا بردن سطح علمی، معرفتی، پژوهشی و اخلاقی دانش آموزان مدارس تأکید کرد و گفت: باید در کنارتوجه به مباحث علمی ‌و آموزشی مبانی دینی و اخلاقی نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این‌که بسیاری از آسیب‌ها در مرحله نخست از مدرسه آغاز می‌شود و سپس از سوی خانواده و جامعه اتفاق می‌افتد، گفت:  باید از دانش‌آموزان و جوانان حمایت کرد تا سطح این آسیب‌ها کمتر شود.

 

حجت الاسلام راشدی‌نوری گفت: در راستای کاهش آسیب‌ها و رسیدن به ارتقای علمی باید دانش‌آموزانی که  موفق هستند شناسایی شده و در مناسبت‌های مهم تشویق شوند تا تأثیر خوبی در سایرین ایجاد کند./950/202/ب2

ارسال نظرات