۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۳۳۵۸۶
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

یاری زندانیان جرائم نقدی موجب خشنودی الهی است

جچت الاسلام مظفری گفت: دستی که برای کمک به کسی دراز می‌شود از دستی که برای دعا به‌ سوی پروردگار رو به آسمان دراز می‌شود در نزد خداوند متعال محبوب‌تر و مقدس‌تر است.
حجت الاسلام حکمتعلی مظفری، رئیس دادگستری کل آذربایجان شرقی حجت الاسلام حکمتعلی مظفری، رئیس دادگستری کل آذربایجان شرقی حجت الاسلام حکمتعلی مظفری، رئیس دادگستری کل آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حکمت علی مظفری، رییس‌ کل دادگستری آذربایجان شرقی در سیزدهمین همایش جشن گلریزان تبریز، با اشاره به ارزش و اهمیت انفاق در راه خدا، اظهار داشت: کمک مالی و دستگیری از نیازمندان قبل از تمکن مالی نیازمندی قلبی بزرگ و روحیه‌ای سرشار از محبت و ایمان به خدا است.

 

وی با تأکید بر یاری همنوعان و رفع نیازهای آن‌ها، تصریح کرد: مهم‌ترین مؤلفه در انفاق و دستگیری خلوص نیت و ایمانی سرشار است، خداوند متعال بارها بر انفاق خالصانه تأکید کرده است که مبادا اهل ایمان انفاق و یاری خود از نیازمندان و گرفتاران مالی را با آغشته کردن به منت دچار خدشه کنند و از عروج این عمل خیر مانع شوند.

 

رییس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی گذشت و بخشش دیگران را موجب اعتلا و عظمت روحی انسان دانست و خاطرنشان کرد: گذشت از خطا دیگران موجب عظمت روحی است نه آن‌که موجب کوچک‌شده انسان باشد، اگر بنا باشد که با بخشش کسی فقیر یا حقیر شود، خداوند متعال با این هم بذل و بخشش باید چنین می‌شد.

 

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) که هرگاه به سائل چیزی می‌داد دست خود را می‌بوسید، ابراز داشت: چراکه معتقد بودند صدقه پیش از قرارگیری در دست بنده خدا به دست خدا می‌رسد، کمک به زندانیان جرائم غیر عمد عملی خداپسندان و موجبات شادی و خشنودی خانواده‌های این عزیزان را فراهم می‌کند.

 

حجت‌الاسلام مظفری همچنین با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع)، گفت: خداوند بر روی زمین بندگانی دارد که عمر خود را به کمک و دستگیری از مردم و نیازمندان سپری می‌کنند؛ این افراد در روز قیامت از کسانی خواهند بود که در امنیت به سر خواهند برد، دستگیری از نیازمندان از اعمال خیر و موجب خشنودی خدا و بندگان خدا است.

 

وی افزود: بر اساس آیات و روایات کمک به نیازمندان و دستگیری از آنان از پاداش طواف خانه کعبه نیز بیشتر است، دستی که برای کمک به کسی دراز می‌شود از دستی که برای دعا به‌سوی پروردگار رو به آسمان دراز می‌شود در نزد خداوند متعال محبوب‌تر و مقدس‌تر است.

 

 رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی تأکید کرد: کمک به هم نوع دستور الهی است و خدا چندین برابر آن اجر و مزد در دنیا و آخرت به آنان عطا می‌فرماید و تلاش می‌شود در کمال امانت‌داری و صداقت نسبت به هزینه اعتبارات و کمک‌های مردمی برای افراد مستحق با نهایت دقت و سرعت اقدام شود ./854/203/ب2

ارسال نظرات