۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۳۳۵۹۱
امام جمعه رامسر:

عدم باورپذیری صحیح عامل اصلی اثربخشی فعالیت های فرهنگی است

امام جمعه رامسر با بیان این که بسیاری از مشکلات و کمبود ها در حوزه فرهنگی به عدم باورها برمی گردد و به همین خاطر اقدامات و کارها به ثمر نمی نشینند، گفت: متأسفانه علیرغم برنامه ریزی و توطئه افکنی آشکار دشمنان علیه ارزش های دینی جامعه، عده ای در کشور این مسأله کاملاً شفاف را منکر می شوند و بر خلاف آن عمل می کنند.
امام جمعه رامسر 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام سید جعفر رضایی، امام جمعه رامسر امروز در همایش طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی مساجد و امامزادگان این شهرستان با اشاره به توطئه فرهنگی دشمنان علیه مبانی دینی و فرهنگی جامعه گفت:  رهبر معظم انقلاب از سال ها پیش جنگ نرم را مطرح کردند اما متولیان فرهنگی هنوز باور ندارند که در جنگ به سر می بریم.

 

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر این‌که در زمینه فرهنگی هیچ‌گاه وضعیت موجود وضعیت مطلوب نیست، گفت: باید افق های بهتر ترسیم کرد و با برنامه ریزی و آنالیز درست و همچنین تبیین استراتژی کار فرهنگی را مدیریت کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از مشکلات و کمبود ها در حوزه فرهنگی به عدم باورها برمی‌گردد و به همین خاطر اقدامات و کارها به ثمر نمی نشینند، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم برنامه ریزی و توطئه افکنی آشکار دشمنان علیه ارزش های دینی جامعه، عده ای در کشور این مسأله کاملاً شفاف را منکر می شوند و بر خلاف آن عمل می کنند.

 

امام جمعه رامسر با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری تأکید کردند نفوذ فرهنگی بسیار مهم تر از نفوذ اقتصادی و سیاسی است، خاطرنشان کرد: دشمن با نفوذ فرهنگی پایه و ریشه های مبانی دینی و انقلابی ما را متزلزل و سست می کند.

 

حجت الاسلام رضایی با تأکید براین که مسؤولان نباید نفوذ فرهنگی دشمن را سبک بشمارند، بیان داشت: مبارزه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر جنگ باورها بوده است و شاخصه اصلی نهضت امام خمینی(ره) نیز بر پایه ارزش ها و مبانی فرهنگی و دینی بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز فرهنگ دینی ما در مواجهه با هجمه های گسترده قرار دارد، گفت: روز به روز فرهنگ و هویت ما در اثر انفجار اطلاعات و ابزار های ارتباطی آسیب پذیر تر می شود.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که دشمن تلاش دارد با پیشرفت علم و تکنولوژی ایمان و عقاید مردم را سست کند، تصریح کرد: باید مراقب هجمه های فرهنگی دشمن باشیم و در برابر این هجمه ها منفعلانه عمل نکنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که فرهنگ دینی باید در همه بخش های جامعه به خوبی نهادینه شود، بیان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تولیدات فرهنگی سالم در کشور مورد حمایت قرار گرفته و ترویج شود.

 

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به مسائل فرهنگی کشور دغدغه داشته و دارند، گفت: این که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «گاهی اوقات مشکلات فرهنگی موجب شده که من شب خوابم نبرده» این نشان از عمق ضعف فرهنگی در کشور دارد که باید اصلاح شود.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که متأسفانه برخی از برنامه های فرهنگی ما که در کشور اجرا می شود دچار ضعف های عمیقی است که باید اصلاح شود، تصریح کرد: برنامه فرهنگی کشور باید با مبانی اسلام و انقلاب مطابقت داشته باشد و نباید شاهد برنامه هایی غیر از این باشیم.

 

وی با بیان این که متأسفانه فرهنگ انحرافی غرب در حال رسوخ کردن به فرهنگ دینی و انقلابی ما است، ادامه داد: تهاجم فرهنگی دشمن باورهای دینی جامعه ما را هدف قرار داده است که باید در این خصوص هوشیار باشیم.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که دشمن مبانی دینی ما را هدف قرار داده است، تصریح کرد: تنها راه خنثی کردن توطئه فرهنگی دشمنان ترویج و گسترش فرهنگی دینی و انقلابی در بخش های مختلف جامعه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یک رسالت بزرگ الهی بر دوش فعالان دینی و فرهنگی جامعه است، افزود: هر کس می‌تواند پرچمدار این نهضت همگانی باشد باید با بینش، بصیرت و برنامه ریزی برای توسعه ارزش های دینی اقدام کند. 

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که هجمه های وسیع فرهنگی غرب با چهره های گوناگون به حریم های خصوصی مردم نیز ورود پیدا کردند، ادامه داد: امروز این هجمه های فرهنگی در حال سست کردن بنیان خانواده ها هستند. 

 

وی رسالت مسؤولان در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را بسیار مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: مدیران فرهنگی باید در کنار مردم به رسالت خود عمل کنند تا شاهد گسترش روز افزون فرهنگ دینی در جامعه باشیم.  

 

امام جمعه رامسر ادامه داد: ایمان جوانان گنج معنوی است که برای به دست آوردن آن باید زحمت کشید و با همکاری و وحدت به هم در بهتر عمل کردن کمک کنیم تا به اهداف موردنظر برسیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی رامسر نیز در این همایش ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای خودسازی و جذب جوانان در مساجد و محافل قرآنی دانست و گفت: هیأت امنای مساجد در کنار روحانیانذ نقش سازنده و بسزایی در تشویق و ترغیب نوجوانان به حضور پررنگ در مساجد دارند.

 

حجت الاسلام عبدالوهاب فرید با بیان این‌که از جوانان و نوجوانان نباید غافل باشیم، گفت: آینده کشور به دست جوانان است و اگر بخواهیم مساجد آباد شود باید جوانان را هدایت کنیم که سکان مساجد را به دست بگیرند و از نیروی جوان استفاده کنیم.

 

وی تاکید کرد: هیأت امنا و روحانیان در جذب جوانان باید با برنامه ریزی در جوانان ایجاد انگیزه کنند که در غیر این صورت ضربات زیان باری به جامعه و قشر جوان وارد خواهد شد./950/201/ب3

 

ارسال نظرات