۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۳۳۶۰۷
استاد حوزه علمیه:

نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب نیازمند کار منسجم و غیر سلیقه‌ای است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اهمیت مسأله حجاب در سبک زندگی اسلامی، گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب در جامعه، نیازمند کار منسجم و هدفمند هستیم؛ سلیقه‌ای عمل کردن ما را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام نجف‌زاده، استاد حوزه علمیه قم امروز در کارگاه « حجاب و سبک زندگی اسلامی» که در مسجد امام علی(ع) چابهار برگزار شد، گفت: حجاب و پوشش مناسب، جایگاه ویژه‌ای در سبک زندگی اسلامی دارد و هرگاه بخواهیم یک الگوی سبک زندگی ارائه کنیم، نمی‌توان مسأله پوشش را در آن نادیده گرفت.

 

وی بیان کرد: مسأله حجاب و پوشش در دین اسلام و سایر ادیان الهی مورد تأکید بسیاری قرار دارد که اهمیت این امر را نشان می‌دهد، بنابراین برای نهادینه کردن آن در جامعه هم باید اصولی و همراه با برنامه‌ریزی مناسب عمل کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: بدحجابی به‌تنهایی ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است، بنابراین اگر به این مسأله مهم کم توجهی شود، الگوی سبک زندگی ما با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: امروزه تهدیدات فرهنگی بسیاری علیه مسأله حجاب وجود دارد و دنیای غرب با کمک ابزارهای مختلف سعی دارد از گرایش زنان و دختران جوان به حجاب و عفاف جلوگیری و فرهنگ برهنگی را به جوامع مختلف تحمیل کند.

 

حجت‌الاسلام نجف‌زاده عنوان کرد: دنیای غرب هم برای مقابله با حجاب، به دنبال تغییر سبک زندگی مردم است؛ وقتی ما از سبک زندگی غربی پیروی کنیم، حجاب و عفاف هم برای ما مسأله‌ای بی اهمیت خواهد بود.

 

وی ادامه داد: جوان ما اگر تحت تأثیر فرهنگ غرب باشد، براي رسيدن به شکل یک جوان غربي، به جاي تبعيت در علم آموزي و نظم و پيشرفت، صرفا از رفتارهاي ناهنجار آن‌ها تبعيت مي كند، که عدم پوشش مناسب یکی از این رفتارهاست.

 

مدرس حوزه علمیه در پایان ابراز کرد: تبیین اهمیت حجاب و همچنین آثار بی حجابی در قالب‌های هنری و به طور نامحسوس، از مهمترین راهکارهایی است که برای ترویج حجاب در جامعه می‌توان استفاده کرد831/203/ب3/.

ارسال نظرات