۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۳۳۶۰۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه:

سازمان تبلیغات اسلامی نیاز به حمایت دارد

حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر اینکه باید بودجه فرهنگی برای هر اداره تصویب و پرداخت شود، از هزینه کردن بودجه‌های فرهنگی در مواضع غیرفرهنگی انتقاد کرد و گفت: هزینه کردن این بودجه در محل دیگر سبب می‌شود به دین ضربه وارد شود.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت‌الاسلام سیفعلی محمد زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی را روز مبارزه با دشمنان و ترویج فرهنگ اسلامی در سراسر جهان دانست و اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی منشأ خدمات ارزنده‌ای به حوزه دین است.

 

وی بابیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از نهادهای انقلابی و فرهنگی مؤثر در توسعه فعالیت‌های دینی است، تصریح کرد: تبلیغات اسلامی در راستای اهداف انقلاب اسلامی و بافرمان امام خمینی(ره)تأسیس شد تا با برنامه‌ریزی ،مسائل دینی و اطلاعاتی را به‌صورت سالم در حوزه دین در جامعه ترویج کند.

 

امام‌جمعه شبستر با اشاره به اهمیت تبلیغات اسلامی، خواستار توجه ویژه مسؤولان و نهادهای مربوط به این سازمان مهم شد و ابراز داشت: از دولتمردان و مسؤولان مصوبات مجلس و دولت را برای اصلاح جامعه بکار گیرند و این نهاد را کمک و یاری نمایند چراکه  دشمن تمام امکانات خودزا برای تضعیف اسلام و مسلمانان بکار گرفته است.

 

وی تعامل و هم‌افزایی بیشتر حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی را سبب ارتقای معنویت و کم کردن فاصله‌ها میان قرآن و اهل‌بیت(ع) برشمرد و گفت: باید با تلاش مستمر خلأهای معنوی جامعه را پر کرد، سازمان تبلیغات اسلامی را نهاد مکمل حوزه علمیه است، این سازمان تولیدات و محصولات حوزه را به جامعه اسلامی پمپاژ می‌کند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از نهادهای انقلابی و فرهنگی مؤثر در توسعه فعالیت‌های دینی است که به دستور حضرت امام (ره) از اوایل انقلاب اسلامی کار خود را آغاز کرده و در ادامه با محوریت حضرت امام خامنه‌ای به حیات خود ادامه داده و منشأ خدمات ارزنده‌ای به حوزه دین است.

 

وی ساماندهی شبکه تبلیغی کشور را از محورهای فعالیت سازمان برشمرد و تأکید کرد: شبکه تبلیغی از شبکه‌های تأثیرگذار است که در طول سال و در مناسبت‌های مختلف توانسته مردم را نسبت به معارف دینی و انقلابی آگاه‌تر کرده و در راستای شناساندن معارف اسلام و سیره اهل‌بیت و نظام مقدس بسیار مؤثر بوده است.

 

امام‌جمعه شبستر بابیان اینکه سازمان تبلیغات در راستای سیاست‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری حرکت کرده است، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر عمده رسالت روحانیت و شبکه تبلیغی است که در این راستا تلاش‌های خوبی در جهت شناسایی مبلغان توانمند و استقرار روحانی در مناطق محروم انجام‌گرفته است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید بودجه فرهنگی برای هر اداره تصویب و پرداخت شود، از هزینه کردن بودجه‌های فرهنگی در مواضع غیرفرهنگی انتقاد کرد و افزود: بودجه فرهنگی نباید در جای دیگر خرج شود، هزینه کردن این بودجه در محل دیگر باعث می‌شود به دین ضربه وارد شود، لازم  است که دولت و ملت در تبلیغ مسائل دین همدیگر را یاری کنند.

 

حجت‌الاسلام محمد زاده توجه به تبلیغ دین اسلام را از اهم واجبات دانست و ابراز داشت: دشمن بی‌رحمانه بر ضد فرهنگ قرآن و اسلام در تمام دنیا تبلیغ می‌کند، در برابر این اقدام دشمن باید برای تربیت دینی جوانان هزینه کرد، مسؤولان باید در این راستا قدم‌های مثبتی بردارند و از ترویج و نشر دین مبین اسلام حمایت کنند./854/302/ب3

ارسال نظرات