۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۳۳۶۱۴
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی خواهران کرمانشاه:

مهم ترین شاخص فرهنگی در عصر ظهور، احیای دین به عنوان مهم ترین عامل فرهنگ ساز است

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی خواهران کرمانشاه دولت مهدوی را دولت شکوفایی فرهنگی دانست و گفت: مهم ترین شاخص فرهنگی در عصر ظهور، احیای دین به عنوان مهم ترین عامل فرهنگ ساز است.
ظهور امام زمان (عج) ریشه ظلم را می سوزاند 

خانم دولتیاری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خواهران کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: دولت مهدوی، دولت شکوفایی فرهنگی است و رشد شاخص های توسعه فرهنگی مثل رشد علم و فناوری اطلاعات، رشد معنویت و اخلاق موجب توسعه فرهنگی در عصر ظهور خواهد بود.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خواهران کرمانشاه ادامه داد: مهم ترین شاخص فرهنگی در عصر ظهور، احیای دین به عنوان مهم ترین عامل فرهنگ ساز و توجه و رغبت عمومی به احکام دین در حد بسیار بالا است، در چنین حکومتی مردم بصورت بی سابقه ای به اسلام روی می آورند و با رشد عقلی که پیدا می کنند عمل به احکام دین اسلام را مهم ترین عامل رشد و توسعه می دانند.

 

وی افزود: یکی از عوامل مهم فرهنگ ساز، شکوفایی اندیشه و عقل بشر برای پیشرفت فرد و جامعه است، شکوفایی علم و اندیشه حتی در خانواده موجب از بین رفتن کوتاه بینی ها و تنگ نظری ها و برخوردهای خشونت آمیز افراد در خانواده می شود و انسان های بلند نظر، با افکار باز و سینه گشاده و همتی والا و بینش وسیع پرورش می یابند.

 

خانم دولتیاری خاطرنشان کرد: یکی از مسائل بسیار مهم برای زن منتظر این است که به عوامل شادمانی و نشاط در خانواده اهمیت بدهد و با این فرهنگ زیبا، موجب شکوفایی اندیشه و عقل فرزندان و همسر خود شود.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خواهران کرمانشاه یادآور شد: از عوامل نشاط و شادی در زندگی می توان به داشتن جهان بینی صحیح، قناعت، محبوبیت، مقبولیت و موفقیت و استفاده از امور شادی آفرین در زندگی اشاره کرد.

 

وی بیان داشت: جهان بینی صحیح به زندگی انسان معنا و مفهوم می بخشد و فلسفه حیات و هستی را تبیین می کند، بدون وجود جهان بینی صحیح، انسان احساس پوچی و بیهودگی کرده و چنین احساسی زندگی را رنج آور می سازد.

 

خانم دولتیاری با اشاره به استفاده از امور شادی آفرین تشریح کرد: استفاده از این امور در زمان مناسب و با رعایت حدود لازم، برای تجدید نشاط و کاستن از یکنواختی زندگی از اصول اساسی بهداشت روان است، البته برای شاد بودن باید از ابزار مشروع استفاده کرد زیرا ابزار نامشروع را نمی توان وسیله ای فرح بخش و شادی آفرین دانست.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خواهران کرمانشاه اظهار داشت: خوش بینی یکی از عوامل آرامش بخش و زمینه ساز شادی ها است همان گونه که بدبینی و پندار بد درباره محیط و اطرافیان و جامعه، هر شیرینی را تلخ جلوه می دهد وقتی انسان در برابر جهان و رویداد های آن توجیهی نداشته باشد خود را در مقابل رخدادهای آن مبهوت می بیند، چنین کسی با بروز حادثه ای ناگوار، خود را می بازد و از زندگی دلسرد می شود.

 

وی در پایان عنوان داشت: اولیاء تربیتی خصوصأ مادران باید بدانند که آن ها در حوزه ارزش ها و اخلاقیات نیازمند یادگیری هستند زیرا آنان به عنوان یک مدیر و تسهیل کننده در این گونه امور باید عمل نمایند از این رو نیازمند آموزش و کسب مهارت های لازم در این راستا هستند تا بتوانند فرزندان با نشاط روحی و با استعدادهای درخشان وارد جامعه کنند و بتوان جامعه ای موفق و پویا داشت./857/302/ب3

ارسال نظرات