۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۳۳۶۲۰
مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی خبر داد؛

اعزام ۸۰ طلبه خراسان شمالی به اردوهای جهادی مناطق محروم

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی از اعزام 80 طلبه خواهر و برادر این استان به اردوهای جهادی مناطق محروم خراسان شمالی بعد از پایان ماه رمضان خبر داد.
حجت الاسلام زمانی- مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی

حجت‌الاسلام محمود زمانی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم استان بعد از پایان ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: 80 نفر از طلاب مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان نیز به این اردوها اعزام می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه اعزام این طلاب به اردوهای جهادی با مشارکت و هماهنگی نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی انجام می‌شود، افزود: از ابتدای امسال تاکنون چهار مرحله اعزام طلاب به اردوهای جهادی مناطق محروم خراسان شمالی صورت گرفته و پس از پایان ماه رمضان نیز مرحله پنجم این طرح با مشارکت 80 طلبه انجام خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام زمانی ادامه داد: خواهران و برادران طلبه خراسان شمالی در دو مرحله به مدت 10 روز به یکی از مناطق محروم شهرستان‌های مانه و‌ سملقان، راز و جرگلان و فاروج که پیش از این برنامه‌ریزی شده اعزام می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی طلاب با هدف تأمین نیازهای اعتقادی و فرهنگی که اساس و پایه تبلیغ دین است انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: طلاب اعزامی به اردوهای جهادی در روستاها و مناطق محروم خراسان شمالی در رابطه با اقشار مختلف روستا به موضوعاتی چون احکام، مباحث اعتقادی، نماز، روزه، نماز جماعت، مشاوره، اخلاق و ماه رمضان می‌پردازند.

 

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به اینکه نقش اصلی طلاب در اردوهای جهادی در حوزه فرهنگی است، اضافه کرد: برای فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف نیازمند جهاد هستیم زیرا تنها با مدیریت و تلاش جهادی می‌توانیم به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ پاسخ شایسته دهیم.

 

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی دانشجویی، طلاب و سایر اقشار جامعه در مناطق مختلف سال در روستاها و مناطق محروم استان درزمینهٔ ساخت‌وسازهای عمرانی، برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، اشتغال‌زایی و غیره فعالیت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه طلاب خراسان شمالی در قالب گروه جهادی علویون ویژه طلاب و روحانیان و یا همراه با سایر گروه‌ها به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند، اظهار کرد: گروه جهادی علویون ویژه طلاب و روحانیان خراسان شمالی با هدف انجام فعالیت‌های عمرانی و آموزشی در مناطق محروم تشکیل شده است.

 

گفتنی است، در حالی اعزام 80 طلبه خراسان شمالی به اردوهای جهادی مناطق محروم استان برنامه‌ریزی شده که عبدالله امینی فر، مسؤول بسیج دانشجویی خراسان شمالی از اعزام هزار و 150 جهادگر در قالب 14 گروه جهادی برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: از این تعداد 800 دانشجوی جهادگر از دانشگاه‌های استان و 350 دانشجوی جهادگر نیز از استان تهران اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در اوایل خردادماه برای 80 نفر از مسؤولان و سرگروه‌های جهادی، دوره آموزشی و توجیهی برگزار و نحوه خدمت‌رسانی و فعالیت گروه‌ها تبیین شده است، اظهار کرد: با همکاری خوب جهادگران، گروه‌های شناسایی در مناطق محروم فعال شده و همچنین ارزیابی شاخص‌های محرومیت در مناطق مختلف استان صورت گرفته است.

 

امینی فر مدت حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم را 10 روزه اعلام کرد و گفت: این جهادگران در حوزه‌های سلامت و بهداشت، فعالیت‌های آموزشی و عمرانی به مردم مناطق محروم استان خدمات‌رسانی خواهند کرد./9314/302/ب3

ارسال نظرات