۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۳۳۶۲۵
ریيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان مطرح كرد؛

اهداي سه کتاب از شاعر کاشاني به رهبر معظم انقلاب

ریيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كاشان گفت: سيد علي اصغر صائم كاشاني شب گذشته در مراسم شعرخواني شاعران در حضور رهبر معظم انقلاب سه کتاب از اشعار خود را به معظم له هديه كرد.
سيد علي اصغر صائم كاشاني شاعر معاصر

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، مصطفي جوادي مقدم ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در شب ولادت کريم اهل بيت حضرت امام حسن(ع) تعدادي از اهالي فرهنگ، اساتيد شعر و ادب فارسي، شاعران جوان و پيشکسوت کشور و تعدادي از شاعران از کشورهاي هند، پاکستان، افغانستان، تاجيکستان و آذربايجان، با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند.

 

وي با اشاره به اينكه، قبل از آغاز مراسم شعرخواني تعدادي از شاعران آثار و يا مجموعه هايي از اشعار خود تقديم رهبرمعظم انقلاب كردند، يادآور شد:  سيد علي اصغر صائم كاشاني نيز از اين دسته از شاعران بود که سه کتاب از مجموعه اشعار خود را به معظم له هديه كرد.

 

جوادي گفت: كتاب ‹‹ دل هست اينجا کبوتر›› چاپ سال 90 اين شاعر كاشاني است كه در همين سال به عنوان کتاب منتخب بنياد بين الملي پژوهش هاي آستان قدس رضوي انتخاب شد.

 

ریيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان افزود: كتاب ‹‹ بردوش آفتاب›› شامل اشعار آييني و عاشورايي سيد علي اصغر صائم كاشاني است كه از سن 17 تا 62 سالگي سروده شده و سال 92 به چاپ رسيده است.

 

جوادي يادآور شد: كتاب ‹‹ عاشقانه ها›› كه منتخبي از غرليات و رباعيات اين شاعر معاصر كاشاني است در سال 92 به چاپ رسيده است، در اين ديدار تفديم رهبر معظم انقلاب اسلامي شد.

 

لازم به ذكر است صائم كاشاني تاكنون 12 هزار بيت شعر ،غزليات عرفاني، اشعارآ ييني و ولايي، اشعارعاشورايي، اشعارعاشقانه و پندو حكمت و اندرز سروده است، وي سرودن شعر را ازكلاس سوم ابتدايي درسن 8 سالگي آغاز كرده است و اولين شعر او در هفته نامه شفق كاشان در 13 سالگي به چاپ رسيده است./1307/303/ب3

ارسال نظرات