۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۳۳۶۳۴

 فراخوان پژوهشی «احیای هویت و کرامت زن مسلمان» منتشر شد

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی از انتشار فراخوان پژوهشی احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی خبر داد.
فراخوان پژوهشی مسجد طراز اسلامی

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: محورهای این پژوهش مبانی نظری، زمینه‌های تحقق، راهبردها و راهکارهای احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی است.


وی افزود: با توجه به نقش کانون‌های مساجد در تحقق فرآیند نگاه متعالی و مترقی اسلام به زن در جامعه و جایگاه مساجد در تحکیم بنیان خانواده و احیای کارکردهای اصلی نظام خانواده با رویکرد «بازیابی هویت زن مسلمان در نظام اجتماعی » فراخوان مقالات، کتب و پایان نامه با عنوان «احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی» منتشر شده است.


هادی نیا نقش مسجد در احیای کارکردهای نظام خانواده، اشتغال زنان مبتنی بر اصول و اولویت‌های زن مسلمان ایرانی، نظام تربیتی مسجد و نقش بانوان و نقش زنان در تحقق مسجد طراز اسلامی را از موضوعات پیشنهادی برشمرد.


وی گفت: اهتمام به فعالیت‌های پژوهشی در حوزه زنان و ایجاد بستری مناسب به منظور تبیین و ترویج مطالعات و پژوهش در این زمینه، فراهم شدن محتوایی غنی از منابع ناب اسلامی در زمینه هویت زن مسلمان و احیای جایگاه زن و برطرف کردن خلاء‌های نظری از جمله اهداف این طرح است.  


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه ایده‌سازی و طراحی و ابتکار خواهران محقق و پژوهشگر، آگاهی‌بخشی به جامعه زنان و پاسخگویی به شبهات، پرداختن به چهار موضوع خانواده، جمعیت، بصیرت افزایی و اقتصاد مقاومتی که جزء شش ماموریت اصلی ستاد عالی کانون مساجد است را از دیگر اهداف برگزاری این طرح معرفی کرد.


هادی نیا با بیان این که قالب فرخوان شامل مقاله، پایان نامه و کتاب است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ٢١ تیرماه سال به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و یا دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ارسال کنند.


وی از عموم پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی برای مشارکت در این فراخوان دعوت کرد و گفت: تمامی آثار پس از پایش و بررسی، مورد داوری و ارزیابی قرار خواهند گرفت که در نهایت صاحبان آثار برگزیده تجلیل خواهند شد./935/302/ب3

ارسال نظرات