۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۳۳۶۴۱
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

تکریم والدین به نگهداری آن ها در پیری است نه بردن آن ها به خانه سالمندان

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به اینکه رفتار انسان با پدر و مادر خویش باید کریمانه باشد، گفت: دستور قرآن اکرام مقام والدین، تکریم آن ها در پیری و ناتوانی و آن ها را نزد خویش نگه داشتن است؛ بنابراین بردن آن ها به خانه سالمندان و دوری از آن ها به هیچ در دائره اخلاق قرآنی جای نگرفته است.
حجت الاسلام عسکری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام اصغر عسکری، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در مسجد امام حسین(ع)کرمان با اشاره به ویژگی های اخلاقی امام حسن مجتبی(ع)، گفت: ائمه اطهار به ویژه امام حسن مجتبی(ع) جامع صفات حسنه بوده اند؛ لکن در امام حسن(ع) صفت کرامت تبلور و ظهور بیشتری داشته است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در کلام خداوند تمام عواملی که در رشد، تعلیم و تربیت انسان دخالت دارند، کریم شمرده شده اند و شاهد صدق این مدعا متون قرآن کریم و روایات است.

 

وی ادامه داد: در متون دینی هر کس که  به انسان، خوبی کرده است، متصف به کریم شده است؛ به عنوان مثال خداوند خود را کریم می داند و رسول خود را نیز کریم دانسته است.

 

امام جمعه سابق جیرفت با اشاره به سبک زندگی امروز انسان ها، گفت: قرآن کتاب زندگی است و انسان را به سوی کمال و زندگی سالم راهنمایی می کند و بر همین اساس موصوف به کریم شده است.

 

این کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه در ادبیات ائمه اطهار(ع) جواب بدی ها را نیز با خوبی می دهند، افزود: اسف بار است که بیشتر برخورد های ما لئیمانه است تا کریمانه؛ برخورد کریمانه آنقدر اثر گذار است که حتی انسان باید در جواب بدی دیگران، خوبی را پیشه خود قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه همه خوب ها در هستی متصف به کریم هستند، گفت: ما نیز باید به سمت اکرام و احسان حرکت کنیم تا به مانند سایر موجودات هستی موصف کریم واقع شویم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه رفتار انسان با پدر و مادر خویش باید کریمانه باشد، گفت: دستور قرآن اکرام مقام والدین، تکریم آن ها در پیری و ناتوانی و آن ها را نزد خویش نگه داشتن است؛ بنابراین بردن آن ها به خانه سالمندان و دوری از آن ها به هیچ در دایره اخلاق قرآنی جای نگرفته است.

 

وی با اشاره به آثار برخورد کریمانه پدر و مادر با فرزندان، گفت: برخورد کریمانه پدر و مادر با فرزندان زمینه منش عزت‌مندانه و تربیت سالم آن ها را فراهم می کند و سبب می شود که آنان در بزرگسالی خوی آقایی و سروری داشته باشند.

 

این کارشناس مذهبی رسانه ملی به وضع موجود جامعه اشاره کرد و گفت: روزه خواری ها و بی حجابی ها شایسته جامعه دینی نیست و چرا ما متدینان نسبت به وقوع جرائم و ارتکاب گناهان در جامعه بی تفاوت هستیم؟.

 

حجت الاسلام عسکری در پایان با بی اساس دانستن ضرب المثل(هر کس در گور خود می خوابد) به کم رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ و ضعیف است و بی توجهی به این واجب الهی عقوبت بسیار سختی را برای افراد و اجتماع به دنبال خواهد داشت./9701/202/ب3

ارسال نظرات