۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۳۳۶۷۵
محقق و پژوهشگر علوم اسلامی:

امامت، نبوت و توحید از هم جدانشدنی هستند

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با بیان اینکه امامت، نبوت و توحید با هم گره خورده و از هم جدانشدنی هستند، گفت: امامت از نبوت جدا نیست و وقتی خداوند بشر را خلق کرد فلسفه هدایت او را داشت، چرا که اگر هدایت نباشد خلق بشر بیهوده است و خدا کاری لغو و بیهوده انجام نمی دهد.
حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی عصر امروز در مسجد سیدهای اراک در جمع روزه داران با بیان اینکه ایمان به پیامبران و معجزات آنها ایمان شهودی است، گفت: ما اعتقاد داریم 124 هزار پیغمبر داریم که نام 27 نفر آنها در قرآن آمده است

 

اگر هدایت نباشد خلق بشر بیهوده است

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با اشاره به اینکه کتاب های آسمانی که آمده همچون انجیل در این زمان تحریف شده اند، اظهار داشت: ما نسبت به پیغمبرانی که ندیده ایم هم ایمان داریم همچون ائمه که ما آنها را ندیدیم، همینطور ما به امام زمان (عج) الان ایمان به غیب داریم که بعد از ظهور ایمان مشهود می شود.

 

حجت الاسلام الهامی نیا با بیان اینکه امامت، نبوت و توحید با هم گره خورده و از هم جدانشدنی هستند، گفت: امامت از نبوت جدا نیست و وقتی خداوند بشر را خلق کرد فلسفه هدایت او را داشت، چرا که اگر هدایت نباشد خلق بشر بیهوده است و خدا کاری لغو و بیهوده انجام نمی دهد.

 

اسلام متعلق به بیش از 7 میلیارد جمعیت دنیا است

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه خداوند پیامبران را برای هدایت بشر مبعوث کرد و اگر خداوند پیامبران را مبعوث نمی کرد بشر هدایت نمی شد، گفت: اسلام فقط مختص به مسلمانان که آن را قبول کرده اند نیست بلکه اسلام متعلق به همه بیش از 7 میلیارد جمعیت دنیا است.

 

حجت الاسلام الهامی نیا افزود: اما آنها خودشان می خواهند که از اسلام و معارف اهل بیت(ع) دور باشند، در حالی که دین اسلام بسیار دین متینی است.

 

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با بیان اینکه الان بشریت در گنداب دنیایی که فقط زرق و برق و تکنولوژیش پیشرفت کرده فرو رفته اند، تصریح کرد: در دعای عهد از خداوند می خواهیم خدایا ما را زنده کن با آمدن امام زمان (عج)، چرا که امام زمان (عج) است که می تواند این خراب آباد را با عدالت آباد کند.

 

حجت الاسلام الهامی نیا با بیان اینکه در روایات داریم یک حکم عادلانه برای جامعه بشری از 40 شبانه روزی که باران ببارد برکتش بیشتر است، خاطر نشان کرد: امروز با منطق قرآن، دنیا خراب است و فقط با ظهور مهدی آل موعود(عج) با عدالت آباد خواهد شد.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه با بیان اینکه امروز متاسفانه برخی از فرقه های اسلامی خودشان را از اهل بیت (ع) محروم کرده اند، افزود: در بین برادران اهل سنت در نیمه سوم ماه مبارک رمضان فقط یک شب قدر آن هم بدون احیا گرفتن وجود دارد./842/202/ب2

ارسال نظرات