۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۳۳۶۷۶
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امام حسن مجتبی مانع تضعیف نسل تشیع شد

حجت‌الاسلام رضوی مهر گفت: تدبیر و صلح امام حسن(ع) سبب شد تا در جنگ معاویه علیه امام حیله ‌های دشمنان شیعه برای انقراض تشیع عملی نشود و به اهداف خود نرسند.
رضوی مهر

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی مهر عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ولادت دومین امام شیعیان جهان امام حسن مجتبی(ع) گفت: ولادت امام حسن مجتبی سبب استمرار ولایت و امامت از سلب امام علی(ع) و حضرت زهرا (س) است.

 

وی در ادامه بیان این‌که امام حسن(ع) امید تنهایی نیازمندان جامعه بوده است، ابراز داشت: پیامبر اکرم در روایتی می‌فرماید: اگر عقل مجسم می‌شد آن عقل مجسم امام حسن مجتبی(ع) بود.

 

حجت‌الاسلام رضوی مهر با اشاره به این‌که این امام بزرگوار سه مرتبه زندگی خود را به فقرا بخشیده است، اظهار داشت: امام حسن (ع) با تدبیر خود سبب قوام و بقای تشیع در عصر خویش شد و توانست با زیرکی بسیار خطر نسل کشی از شیعیان دور کند.

 

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت: تدبیر و صلح امام حسن(ع) سبب شد تا در جنگ معاویه علیه امام حیله ‌های دشمنان شیعه برای انقراض تشیع عملی نشود و به اهداف خود نرسند.

 

مشاور رییس اوقاف در امور حوزه‌های علمیه تصریح کرد: امام حسن(ع) سبب شد تا قلوب علوی و نبوی و فرهنگ فاطمی در جامعه مورد تحقیق و مطالعه و اعتماد و وثوق مؤمنان عهد خویش قرار گیرد و علوم آل محمد(ص) را در جامعه رواج دهد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: علم امام حسن (ع) نیرنگ معاویه را برملا کرد و صلح امام حسن مقدمه و حرکت عاشورایی امام حسین(ع) در کربلا بود نیز از دیگر معجزات این امام کریم و بزرگوار است.

 

وی در پایان با بیان این‌که دشمنان نتوانستند فکر و اندیشه امام را از پای در آورند، اظهار داشت: امروزه شاهد این هستیم که افکار این امام همام در بسیاری از کشورهای آفریقایی مورد استفاده آزادیخواهان جهان قرار گرفته است و افکار والای ایشان امروز در میان جوامع اسلامی و اروپایی مورد بحث قرار می‌گیرد./922/ت302/س

 

ارسال نظرات