۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۳۳۶۸۰

دروغ اعتماد به مسؤولان را از بین می برد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دروغ خطر بزرگی در یک جامعه است و مسؤولان کشور باید دقت کنند که دروغ نگویند تا اعتماد در جامعه اسلامی از بین نرود، گفت: امروز برخی از کشورهای اسلامی به بت های قدرت از جمله آمریکا و صهیونیست ها سجده می کنند.
آیت الله هادوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی هادوی تهرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار شد با تبریک میلاد امام حسن(ع) گفت: جامعه اسلامی که در آن دروغ رواج دارد دچار بیماری سرطان است.

 

آیت الله هادوی تهرانی با اشاره  آیه 30 سوره حج اظهار داشت: بعضی از مسؤولان مسلمان به جای اینکه حرمت خدا را رعایت کنند و به زائران خدا احترام بگذارند به مخالفان اسلام و صاحبان قدرت احترام می گذارند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: باید باور داشت که غیر خدا کسی موثر در زندگی نیست و تنها کسی که انسان را به سعادت می رساند خداوند متعال است؛ باید توجه داشت که به آن اندازه که شرک ورزیده شود به همان اندازه از رحیمیت خداوند متعال محروم خواهند شد و مهمترین حرمات خداوند توحید است.

 

وی ابراز داشت: آلودگی ذهن از آلودگی جسم خیلی بدتر است، آلودگی ذهنی یعنی غیر خدا موثر در زندگی انسان دانسته شود چراکه آلودگی ذهن انسان را بدبخت می کند ولی آلودگی جسم می تواند به زودی پاک شود.

 

آیت الله هادوی تهرانی تصریح کرد: بت برستی که خداوند در قرآن کریم فرموده از آن پرهیز شود فقط شامل بت های چوبی و سنگی نیست بلکه امروز بت قدرت ها که بعضی از کشورهای اسلامی به آنها سجده می کنند و فکر می کنند که این ابرقدرت ها و صهیونیست ها هستند که در زندگی آنها تأثیر گذارند را هم شامل می شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: از سخن باطل اجتناب کنید که مصداق بارز آن دروغ است که در قرآن به آن تاکید شده است، دروغ گویی خصلت بدی است که اگر جامعه اسلامی به آن مبتلا شود جامعه را از بین می برد چراکه نشانه ایمان صدق است چون انسان با دروغ گفتن خیلی زود به گناهان دیگر آلوده می شود و آثار آن باقی می ماند.

 

وی عنوان کرد: دروغ خطر بزرگی در یک جامعه است و مسؤولان کشور باید دقت کنند که دروغ نگویند تا اعتماد در جامعه اسلامی از بین نرود چرا که اساس جامعه اسلامی بر اعتماد است و آفت اعتماد هم دروغ است و جامعه ایمانی با دروغ دچار سرطان می شود.

 

آیت الله هادوی تهرانی اظهار داشت: اصل و ذات دین بر اعتدال و میانه روی است یعنی آنچه که از سوی خداوند متعال امر و نهی شده به آن عمل شود و کم گذاشتن در دین داری اعتدال نیست بلکه تفریط در دین است./1325/پ202/ج

 

ارسال نظرات