۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۴۳۳۶۹۸
یکی از فعالان سیاسی بحرین:

محور مقاومت اجازه تعرض به شیخ عیسی قاسم را نمی دهد

یکی از فعالان سیاسی بحرین در واکنش به سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد محور مقاومت اجازه تعرض به رهبر شیعیان بحرین را نمی دهد.
یحیی الحدید، رییس مرکز دموکراسی خلیج فارس در استرالیا و از فعالان سیاسی بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، یحیی الحدید، رییس مرکز دموکراسی خلیج فارس در استرالیا و از فعالان سیاسی بحرین امروز در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم، هرگونه تعرض به آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را تجاوز به خط قرمز دانست و تصریح کرد: اقدام آل‎خیلفه در سلب تابعیت این عالم بحرینی واکنش‎های بسیاری را در داخل و خارج ازکشور درپی داشت به طوری که حتی امارات و مصر آن را محکوم کردند.

 

وی شیعیان بحرین را در خطر خواند و تصریح کرد: آل‎خیلفه با سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم در مسیر ظالمانه و دیکتاتوری برخی از کشورهای عربی در راستای اقدام‎های طائفه‎گرایانه قدم برداشته و به شدت شیعیان را تحت فشار قرار داده است.

 

الحدید بر لزوم یاری شیعیان بحرین تأکید کرد و افزود: آمریکا و برخی از کشورهای غربی به جای ارسال اسلحه و حمایت لجستیکی از حکومت آل‎خلیفه به ملت بحرین کمک کنند.

 

وی با اشاره به واکنش آمریکا، انگلیس و برخی از کشورهای حامی رژیم آل‎خلیفه در رابطه با سلب تابعیت رهبرشیعیان بحرین گفت: حتی کشورهای حامی رژیم آل‎خلیفه به طور قاطع سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند و آن را به زیان سلامت ملی و موجب گسترش فتنه طائفه‎ای اعلام کرده‎اند.

 

این فعال سیاسی بحرین پیام قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در این رابطه را بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: واکنش سلیمانی به اقدام آل‎خلیفه بسیار مهم است و ما باید از آن حمایت کرده و در کنارش بایستیم.

 

وی اظهار داشت: همان طور که از پیام فرمانده سپاه قدس و حزب الله لبنان فهمیده می شود محور مقاومت هیچ گاه اجازه تجاوز به این عالم بحرینی را نمی دهد زیرا شیخ عیسی قاسم همان شکل که برای مردم این کشور خطر قرمز محسوب می شود، برای جریان مقاومت در منطقه نیز خطر قرمز است./994/ب933/د

ارسال نظرات