۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۳۳۷۰۲
امام جمعه اهل تسنن صیدا:

سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم ادامه پروژه اعدام شیخ نمر است

یکی از روحانیان اهل تسنن لبنان با اشاره به اینکه سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی آل سعود دیکته شده است، این اقدام را در ادامه پروژه اعدام شیخ نمر برشمرد.
شخ صهیب الحبلی از روحانیان اهل تسنن لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب الحبلی از روحانیان اهل تسنن و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت وگو با خبرنگاران از سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به عنوان اقدامی ظالمانه یاد کرد که پس از بازداشت شیخ علی سلمان و جمعی از معارضان صورت گرفت.

 

وی گفت: تابعیت و وابستگی به وطن با سلب شناسنامه ساقط نمی شود چرا که وابستگی به وطن با خون و وجدان بیدار که تنها برای خدا تعظیم می کند، آمیخته است.

 

الحبلی درباره سیاست های ظالمانه آل خلیفه علیه ملت مظلوم بحرین تصریح کرد: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم به مثابه ترور روحی و سیاسی رهبر شیعیان بحرین و ادامه پروژه اعدام شیخ نمر از سوی مقامات آل سعود به شمار می آید و مطمئنا درهای دفاع از نفس و علما و رهبران سیاسی را برای ملت بحرین می گشاید.

 

این روحانی اهل تسنن با اشاره به صدور این حکم پس از تعطیلی فعالیت جمعیت الوفاق اسلامی اظهار داشت: این مساله نشان دهنده اوج بحرانی است که آل خلیفه مستبد با آن دست و پنجه نرم می کند. اگر اشغالگران سعودی و مزدوران عربی نبودند آل خلیفه نابود شده بود.

 

وی شیخ عیسی قاسم را منادی وحدت و مخالف خشونت عنوان کرد و ادامه داد: عربستان درصدد ادامه خشونت در بحرین است و با دیکته کردن چنین مسائلی به آل خلیفه می خواهد نگاه ها را از جنایت های خود در یمن دور سازد. آل سعود خواستار تکرار سناریو خونین یمن و عراق و سوریه در بحرین است.

 

الحبلی در پایان خاطر نشان ساخت: امت اسلامی باید مواضع یکپارچه ای علیه سیاست های تروریستی عربستان سعودی به عنوان مهمترین حامی تروریسم تکفیری در منطقه که به همکاری مستقیم با آمریکا و رژیم صهیونیستی می پردازند، اتخاذ کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات