۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۳۳۷۰۴
دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل:

دهمین همایش استانی کتابت وحی در آمل برگزار می شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل با بیان این که همایش استانی کتابت وحی همزمان با شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان در ‌آمل صورت می گیرد، گفت: در این همایش حدود 100 خوشنویس مازندرانی حضور و به کتابت قرآن کریم می پردازند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌آمل

محمد محمدی، دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامیداشت ماه مبارک رمضان و ضرورت بهره گیری از آن، اظهارداشت: ماه رمضان ماه برکت و مغفرت است که انسان می تواند از آن استفاده شایسته ای داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان فرصت ها و ظرفیت های گرانقدری وجود دارد که انسان می تواند با استعانت از آن راه سعادت و رستگاری را در پیش گیرد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از برگزاری همایش استانی کتابت وحی در شهرستان آمل خبر داد و بیان داشت: این رویداد بزرگ قرآنی، ارزشی و هنری بسیار ارزنده و والا است.

 

محمدی افزود: این دهمین دوره برگزاری همایش استانی کتابت وحی است که در آن حدود 100 خوشنویس مازندرانی حضور و به کتابت قرآن کریم می پردازند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل با بیان این که این همایش در مجتمع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار می شود، گفت: مراسم امسال همزمان با شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان صورت می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: خوشنویسان در همایش کتابت وحی از افطار تا سحر به کتابت قرآن کریم در خط های نستعلیق، نسخ، ثلث و شکسته نستعلیق می پردازند.

 

محمدی افزود: نمایشگاه آثار خوشنویسان قرآنی، تجلیل از خوشنویسان برتر و برپایی نمایشگاه تولیدات صنایع دستی از جمله بخش های جنبی دهمین همایش استانی کتابت وحی است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به درگذشت استاد غلامحسین آبتین از خوشنویسان برتر، خاطرنشان کرد: در این همایش از مقام هنرمند فقید آملی که در عرصه خوشنویسی تلاش ارزشمندی داشتند قدردانی می شود.

 

وی تصریح کرد: کتابت کلمات ارزشمند قرآن کریم موجب انس بیش از پیش هنرمندان با معارف این کتاب گرانقدر گشته و علاوه بر خلق آثاری ارزنده در این زمینه، موجبات تعالی و تکامل هنرمند را نیز فراهم می آورد.

 

محمدی افزود: شناساندن زیبایی و نورانیت قرآن کریم از راه های گوناگون به ویژه در بخش هنری از جمله برنامه های مناسبی است که از سوی هنرمندان ما صورت می گیرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل با بیان این که خوشنویسی در کلیه کشورهای اسلامی همواره به عنوان والاترین هنر مورد توجه بوده ‌است، گفت: همایش کتابت وحی کار فرهنگی و اقدامی ارزشمند و متعالی است که تلاش می کنیم هر ساله آن را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است برگزار کنیم.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت بشری است، افزود: می توانیم با بهره گیری از مفاهیم و تدابیر ارزشمند و گرانقدر این کتاب نورانی در مسیر سعادت قرار   گیریم./1314/303/ب2

ارسال نظرات