۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۳۳۷۱۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر:

غفلت از حوزه فرهنگ دینی خسارت‌زا است

رییس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر با اظهار نگرانی از عدم توجه به حوزه فرهنگ دینی در جامعه، گفت: غفلت از فرهنگ دینی و معنوی خسارت‌زا است و مقام معظم رهبری هم بارها بر مقدم بودن فرهنگ بر دیگر حوزه ها تأکید کردند.
سید علی محمد هاشمی سید علی محمد هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام سید علی محمد هاشمی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر امروز در جمع مبلغان و دست اندرکاران حوزه تبلیغ دینی شهرستان با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: اول تیر ماه سالروز تولد نهاد مقدسی است که با بصیرت بنیانگذار جمهوری اسلامی تأسیس شد و تاکنون منشأ خدمات فراوانی در برنامه های دینی و قرآنی نه تنها در کشور بلکه در جهان اسلام شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک پایگاه روحانی و تبلیغی از بدو تأسیس تاکنون دارای کارنامه و عملکرد خوبی بوده است و به عنوان یادگار ارزشمند حضرت امام راحل شناخته می شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی بابلسر با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره توجه به حوزه فرهنگ، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی تنها در حوزه دین و فرهنگ تبلیغی فعالیت اختصاصی دارد و مجموعه های مردمی زیادی را در این حوزه رسیدگی می کند.

 

وی با اشاره به برخی از این مجامع مردمی حوزه تبلیغ دینی، خاطرنشان کرد: شورای کانون ها و موسسات قرآنی، شورای هیات های مذهبی، شورای کانون های فرهنگی تبلیغی و تشکلهای دینی و شعرای آیینی از جمله مجامع مردم نهاد دینی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام هاشمی با بیان این مطلب که نگاه ما در سازمان تبلیغات اسلامی برگرفته از عالی ترین نگاه در حوزه فرهنگ دینی است، تأکید کرد: همه امکانات مادی و معنوی سازمان تبلیغات اسلامی با کادر مجرب فرهنگی درخدمت به اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است.

 

وی با اشاره به برنامه های مدون دشمنان برای ایجاد انحراف در حوزه دینی و اثرگذاری فرهنگی، افزود: برنامه های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و کادر این نهاد با نیتی خالصانه و کسب رضای الهی، باعث ترویج فرهنگ اسلامی و دین مداری برای بیمه کردن نسل جوان و نوجوان کشور می شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر با بیان این مطلب که در حوزه تبلیغ الگوی ما باید روش پیامبرگرامی اسلام(ص) باشد، تصریح کرد: بار امانت رسالت و تبلیغ براي پيامبر گرامی اسلام(ص) آن قدر مهم بود که حاضر به عضو کردن تمام ثروت های عالم با این رسالت خود نشد و ما نیز باید این دغدغه و انگیزه را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به سختی ها و مشکلات پیامبر در راه تبلیغ، اظهار داشت: در راه هدایت انسان ها و ابلاغ پیام توحید و معارف الهی باید به صورت جهادی و بیش از طاعت معمول تلاش کرد.

 

حجت الاسلام هاشمی افزود: زندگى و فعاليت بيست و سه ساله پیامبر(ص) در راه تبلیغ انگيزه ای جز اجراى خالصانه دستورات الهى و انجام تمام تكليف بزرگ رسالت نداشت.

 

وی با اظهار نگرانی از عدم توجه به حوزه فرهنگ در جامعه، گفت: تمرکز محض به اقتصاد و غفلت از فرهنگ خسارت‌زا است و مقام معظم رهبری هم بارها بر مقدم بودن فرهنگ بر دیگر حوزه ها تأکید کردند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر با اشاره به رشد برخی از ناهنجاری ها و مسائل ضد فرهنگی در جامعه، خاطرنشان کرد: به‌کارگیری نکردن همه توان برای تقابل با فرهنگ ابتذال و فاصله گرفتن از ارزش‌های دینی و فرهنگ غنی دینی، جبران ناپذیر است./1313/202/ب2

ارسال نظرات