۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۴۳۳۷۱۲
کوثری:

نتیجه سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نابودی آل خلیفه است

کوثری با بیان این‌که پشت پرده سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رژیم آل سعود است، گفت: نتیجه این مسأله به نفع مردم مسلمان و انقلابی بحرین خواهد بود و برای رژیم آل خلیفه نتیجه‌ای جز نابودی و اتمام حکومت نخواهد داشت.
کوثری

اسماعیل کوثری نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدام حکومت بحرین در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، گفت: این اقدام دیکتاتوری اقدام جدیدی نیست.

 

وی با بیان این‌که رژیم پهلوی هم در سال 53 این اقدام را انجام داد، ابراز داشت: شاه درسال 53 اعلام سراسری کرد که هر کس عضو حزب رستاخیز نشود باید از کشور خارج شود و تابعیت ایرانی او سلب می‌شود.

 

کوثری با اشاره به این‌که شاه با این همه قلدری و استبداد به خواسته همین مردمی که باید در حزب او عضو می‌شدند از کشور متواری شد، تصریح کرد: این دیکتاتورهای امروزی هم فکر می‌کنند در این چند صباح عمر هر بلایی که بخواهند سر مردم بیاورند و آزادی‌خواهان را به بند بکشند می‌توانند تا آخر عمر به حاکمیت خود ادامه دهند.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: این کارها نفرت مردم را نسبت به حاکمیت بیشتر می‌کند و به حقانیت راه کسانی که انقلاب کردند افزوده می‌کند و ضربه اصلی را پادشاه بحرین دریافت می‌کند.

 

وی با تأکید بر این‌که در اصل باید تابعیت آل خلیفه لغو شود و نه تابعیت انقلابیون، تصریح کرد: تابعیت حق مردم مسلمان بحرین است که ظلمی را در حق کسی روا نمی‌دانند و با حالتی مصالحه آمیز به دنبال حق خود هستند.

 

کوثری در پایان با بیان این‌که پشت پرده این لغو تابعیت رژیم آل سعود است، خاطرنشان کرد: نتیجه این مسأله به نفع مردم مسلمان و انقلابی بحرین خواهد بود و برای رژیم آل خلیفه نتیجه‌ای جز نابودی و اتمام حکومت نخواهد داشت./922/ت302/ج

ارسال نظرات