۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۳۳۷۱۵
مدرس و مشاور حوزه علمیه:

صلح با معاویه به منظور حفظ اسلام بود

مدرس و مشاور حوزه علمیه گفت: گویی خداوند عزوجل به یمن قدوم این مولود مبارک، یک ماه مهمانی در ماه رمضان برپا کرده و کل خلایق را دعوت کرده‌ است؛ عرش و فرش میهمان خداوند رحمان و رحیم هستند و سوری که برای میلاد این دردانه خاندان اهل بیت(ع)، سبط پیامبر(ص) قرار داده است.
تولد امام حسن ع

شوکت شریف پور، مدرس و مشاور حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تبریک و شادباش به مناسبت ولادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام حسن مجتبی(ع) گفت: گویی خداوند عزوجل به یمن قدوم این مولود مبارک، یک ماه مهمانی در ماه رمضان برپا کرده و کل خلایق را دعوت کرده ‌است؛ عرش و فرش میهمان خداوند رحمان و رحیم هستند و سوری که برای میلاد این دردانه خاندان اهل بیت(ع)، سبط پیامبر(ص) قرار داده است.

 

وی در ادامه افزود: تولد امام حسن مجتبی(ع) در این روز مبارک، نورانیت خاصی به این ماه عزیز که به خودی خود منور و برکات در آن جاری و ساری است، داده است.

 

شریف پور در ادامه افزود: امام حسن مجتبی(ع) به لحاظ موقعیت سیاسی در یک مظلومیت خاصی قرار داشتند و صدمات و رنج‌های فراوانی هم بر این بزرگوار وارد شد، این در حالی بود که اولین شادی‌های خاندان حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به واسطه تولد ایشان در این خاندان بود.

 

مدرس و مشاور حوزه علمیه بیان داشت: بعد از شهادت امام علی(ع) موقعیت بسیار حساسی پیش آمده بود و از طرفی جریان باطلی که با مکر و حیله امویان رو به قوت بود، جامعه اسلامی در حال تغییر هویت و باقی ماندن استهاله‌ای از اسلام بود، کاخ نشینی و اشرافی گری و دنیاطلبی تبدیل به یک ارزش شده بود، لذا اولین کاخ سازی اسلامی در زمان معاویه از طرف امویان آغاز و برپا شد.

 

وی در ادامه گفت: این رویه به کام بسیاری از مسلمین خوش و گوارا می‌آمد و تعدادی هم عامداً به این جریان ورود یافته و علیرغم اینکه می‌دانستند این رویه، مخالف اسلام است و خلاف مشی پیامبر و حقانیت تفکر اهل بیت(ع) است ولی دست به یک انتخاب‌گری آگاهانه‌ زدند که در جبهه باطل ورود پیدا کنند.

 

شریف پور بیان داشت: بخشی از جامعه هم تبعیت کورکورانه کرده و از طرفی یاران امام حسن مجتبی(ع) کم بودند که بتوانند استوار و ثبات قدم در آنچه که در فرهنگ ناب اسلامی از پیامبر(ص) تا به امام حسن مجتبی(ع) رسیده حافظ و پایدار باشند که این موجب به وجود آمدن شرایط سختی برای این بزرگوار شده بود که تنها و بی‌یاور باشند.

 

وی در ادامه گفت: امام حسن(ع) برای اینکه اسلام را نگهداشته و نگذارند که تنها استهاله‌ای از آن بماند، جریان صلح با معاویه را صورت داد که در اینجا رنج ایشان مضاعف شد، چرا که از طرفی می‌بایست میراث پیامبر و امیرالمومنین را حفظ می‌کردند و از طرفی هم باید حواسشان به این مکاران و دسیسه گران می‌بود که سخت مجهز شده بودند تاهمه چیز را بربایند.

 

امام حسن جنگ نرم و کار فرهنگی اثرگزاری را برای مسلمانان به ویژه شیعیان طراحی کردند؛ ان‌شاءالله ما نیز بتوانیم در پناه انقلاب اسلامی، ادامه دهنده راه پیامبران و امامان بزرگوارمان باشیم/966/302/ب3

ارسال نظرات