۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۷۱۶
مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا:

سیاست زدگی آفت کار ادارات شده است

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا با بیان این‌که سیاست زدگی و تهاجم فرهنگی گریبانگیر ادارات شده است، گفت: بی حجابی و بد حجابی در برنامه‌هایی که با محوریت ادارات دولتی اجرا می‌شود یک معضل است و باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.
شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید نعمت الله صالح، عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهرستان شهرضا که با موضوع بررسی نقش حوزه‌های علمیه در تحولات فرهنگی، در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرضا برگزار شد عنوان کرد: مدارس علیمه همواره وظیفه خطیر آموزش و تبلیغ احکام و شرایع دینی را بر عهده داشته‌ و تاکنون نیز به این وظیفه به خوبی عمل کرده‌اند.


 

وی تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه بر اساس ضوابط خاصی که بر عملکرد آن‌ها حاکم است در شرایط و سطح خاصی اجازه تبلیغ یا پوشیدن لباس روحانیت را پیدا می‌کنند.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: رهبری فرمودند مدیران باید انقلاب باشند و انقلابی عمل کنند اما ناهماهنگی‌های گسترده‌ای که در بخش‌های فرهنگی و اداری حاکم است مانع تحقق این روحیه شده است.

 

حجت الاسلام صالح اذعان کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان متولیان اصلی نشر احکام و آموزش متون اسلامی در حوزه مسائل اجرایی جایگاهی ندارند و همین مسأله سبب شده تا انجام بسیاری از کارهای فرهنگی و مذهبی به دست افراد فاقد تخصص در این حوزه‌ها انجام شود که مشکلات زیادی به دنبال دارد.

 

وی تأکید کرد: حوزه‌های علمیه همواره به رسالت خطر خود در طول تاریخ عمل کرده‌اند و با پرهیز از سیاست زدگی و جناح گرایی سعی کرده‌اند حافظ منافع دین و شریعت مبین اسلام باشند.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا اضافه کرد: هیچ نهادی نمی‌تواند برای حوزه‌های علمیه تعیین تکلیف کند، مرام طلبگی با آزاداندیشی عجین شده و از این جهت طلاب وظیفه دارند تا در هر شرایطی سخن حق را بگویند هر چند این سخن از نظر برخی افراد خوشایند نباشد.

 

حجت الاسلام صالح گفت: روحانیت دچار روزمرگی نشده، جامعه‌ای که یک دستش قرآن و یک دستش حدیث و چشمش به رضای خداوند است هرگز دچار روزمرگی نشده و در تمام امور و تحولات مثبت و سازنده اجتماعی پیشگام بوده است.

 

وی گفت: اگر قبل از انجام بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی که ثمرات ناخوشایندی برای جامعه داشته و روحیه مذهبی مردم را خدشه دار کرده است، با روحانیت به عنوان کارشناسان مذهبی مشورت شده بود، امروز شاهد بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات نبودیم./202/868/ب1

ارسال نظرات