۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۳۳۷۲۳
استاد حوزه علمیه:

مؤمن از فرصت دنیا برای آخرت بهره می‌برد

استاد حوزه علمیه گفت: انسان مومن از فرصت‌های دنیوی کمال استفاده را می‌برد تا بتواند برای آخرت خود توشه ذخیره کند و این در حالی است که انسان کافر فارق از این مهم سرگرم لذت‌ها و شهوات دنیوی می‌شود.
حجت الاسلام حسین کاردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کاردان، استاد حوزه علمیه، امروز در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: خداوند در سوره اسراء می‌فرماید: در قیامت هر امتی با امام خود محشور می‌شوند.

 

وی افزود: در قیامت اصحاب یمین نامه عمل خود را به دلیل انتخاب امام برحق و پیروی از او، در دست راست گرفته و شاهد کوچک ترین ظلم و جفایی در حساب و کتاب اعمالشان نخواهند بود اما دسته دوم انسان‌هایی هستند که با تبعیت از امام باطل و ظالم به صورت نابینا محشور شده و نامه عمل خود را در دست چپ خود می‌گیرند.

 

حجت الاسلام کاردان درباره لزوم اطاعت بشر از امامان معصوم(ع) بر اساس فضائل و جنبه اعتقادی آنان، بیان داشت: ارزش هر انسان به فضائل وجودی او سنجیده می‌شود و در سیره و کلام ائمه معصومین(ع) این فضائل به وضوح بر همگان آشکار است و در جنبه اعتقادی امامان معصوم(ع) مردم را به سمت و سوی اینکه پیرو چه امامی باشند سوق می‌دهند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، عنوان کرد: حضرت فرموند: ای فرزند آدم؛ عمرت از زمان تولد تا به امروز دائم در حال از بین رفتن و کم شدن است آنچه که در دست خود داری برای آنچه که در آینده قرار است در مقابلش قرار بگیری، بفرست؛ این اهمیت استفاده از فرصت‌ها و مشخص نبودن مرگ انسان را می‌رساند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به تفاوت انسان مومن و کافر، گفت: انسان مومن از فرصت‌های دنیوی کمال استفاده را می‌برد تا بتواند برای آخرت خود توشه ذخیره کند و این در حالی است که انسان کافر فارق از این مهم سرگرم لذت‌ها و شهوات دنیوی می‌شود.

 

وی افزود: قیامت جایگاه ابدی و دنیا محل عبور است انسان باید در این دنیا خود را برای محکمه الهی آماده کند و ماه رمضان بهترین فرصت برای ذخیره بهترین توشه‌ها است.

 

حجت الاسلام کاردان خاطر نشان کرد: بهترین نیکویی‌ها حسن خلق است که موجب روزی فراوان می‌شود و امام حسن مجتبی(ع) در حسن خلق و بخشش زبان زد عام و خاص عصر خود بود./202/813/ب1

ارسال نظرات