۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۳۳۷۲۷
قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نظام جمهوری اسلامی نیازمند روحیه مبارزه قدرتمندانه و سازش عزت‌مندانه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ما باید به صورت توأمان روحیه حسینی و حسنی را در خود تقویت کنیم، گفت: درواقع نظام جمهوری اسلامی برای ادامه راه پرافتخار خود به روحیه مبارزه قدرتمندانه و سازش عزت‌مندانه نیاز دارد.
حجت الاسلام یعقوبی - مراسم افتتاح طرح های درمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در آیین افتتاح چند پروژه درمانی در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد که با حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با تبریک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور ایران به روحیه حسنی برای صلح و سازش عزت‌مندانه و به روحیه حسینی نیز برای مقابله با زورگویان و مبارزه قدرتمندانه نیاز دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه می‌بایست روحیه و رویه سازش عزت‌مندانه و مبارزه قدرتمندانه نقشه راه مسؤولان کشور باشد، افزود: باید نظام جمهوری اسلامی هم روحیه حسینی داشته باشد تا مانع باج‌دهی به دشمن شود و هم دارای روحیه حسنی باشد تا در مذاکرات با دشمن سازش عزت‌مندانه داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به نقش پزشکان در جامعه، خاطرنشان کرد: بنا به فرموده امام صادق (ع) هر جامعه‌ای که سه عنصر دانشمندان آگاه و بصیر، پزشکان متخصص و مسلط به کار و رهبری که مردم پیرو سخنان او باشند را داشته باشد، جامعه‌ای رو به رشد خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه جامعه اسلامی ما هر سه مورد را دارد، افزود: افراد متعهد و متخصص سرمایه‌های کشور و اسلام هستند که در میدان عمل عزم جهادی داشته و باعث می‌شوند تا نظام اسلامی در همه عرصه‌ها به توسعه پایدار دست یافته و وابستگی کشور به خارج کاهش یابد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور این طرح را بهار سلامت توصیف کرد و گفت: امیدواریم این بهار هیچ‌گاه به خزان تبدیل نشود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: طرح تحول سلامت تحفه دولت تدبیر و امید بوده و اگر این طرح شکست بخورد درواقع دولت یازدهم شکست خورده است.

 

ابراهیم گلمکانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول سلامت باعث دو برابر شدن سرعت خدمات بهداشتی و درمانی شد، اظهار کرد: در سه سال گذشته ۱۲ هزار مترمربع به فضاهای درمانی استان افزوده شده است.

 

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال نیز 13 هزار مترمربع به فضاهای بهداشتی درمانی استان اضافه می‌شود، ادامه داد: فاز نخست این برنامه امروز با بهره‌برداری از چهار پروژه توسط وزیر بهداشت انجام شد و فاز دوم آن هم در هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد.

 

گلمکانی خاطرنشان کرد: در مجموع تا پایان سال جاری 50 هزار مترمربع از مجموع 60 هزار مترمربع فضای درمانی در حال ساخت در استان خراسان شمالی به اتمام رسیده و افتتاح می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات