۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۴۳۳۷۳۰
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان لازمه حفظ امنیت جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان برخورد قاطع با تخلفات و معاصی را از سنت‌های نبی مکرم اسلام در اداره امور جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با متخلفان لازمه حفظ و ارتقای امنیت جامعه است.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان امروز در دیدار اعضای شورای قضایی استان سمنان و کارکنان دادگستری کل این استان اظهار داشت: نباید از جرائم و تخلفات در جامعه اسلامی با نگاه اغماض گذشت، همانا رسول گرامی اسلام همواره به سرعت با تخلفات برخورد می‌کردند.

 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه البته برخورد رسول رحمت و مهربانی با تخلفات و متخلفان در وهله نخست به‌صورت ارشادی بود، اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی نیز باید در کنار دستگاه قضایی با گسترش تخلفات در سطح جامعه، دستگاه‌های اجرایی و اماکن عمومی برخورد کنند.

 

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) در اجرای حدود الهی قاطعیت داشته و در این راه تحت تأثیر هیچ تهدید، سفارش و جوی قرار نمی‌گرفتند، تصریح کرد: ارزش و فایده اجرای یکی از حدود الهی در جامعه بیشتر از ارزش بارش 40 شبانه‌روز باران بدون برجای گذاشتن خسارت است.

 

وی بابیان اینکه به لطف خدا دستگاه قضایی در استان سمنان از سلامت کامل برخوردار است و این سالم بودن اهمیت بسیار بالایی دارد، افزود: قضات نیز باید به تبعیت از پیامبر اکرم(ص) در اجرای قانون قاطع باشند و در عین‌ حال نباید در صدور احکام خود عجله به خرج دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به استقلال قضات در صدور احکام قضایی خاطرنشان کرد: گرچه قضات در صدور احکام خود به‌صورت کامل مستقل هستند؛ اما بهتر است برای صدور حکم با دیگر همکاران خود نیز مشورت کند؛ چراکه قلم قضات ارزش زیادی داشته و در صورت اشتباه آنان خسارت بزرگی متوجه جامعه می‌شود./202/977/ب1

ارسال نظرات