۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۴۳۳۷۳۱
حجت الاسالام والمسلمین انصاریان:

زیباترین عبادت خوش‌‌اخلاقی است

استاد حوزه علمیه گفت: خوش‌اخلاق بودن و مدارا کردن با مردم یکی از ویژگی‌های انسان‌های فهیم و عاقل است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، عصر سه‌شنبه 1 تیر در مسجد امیر(ع) گفت: براساس دید‌گاه قرآن انسان‌های فهمیده حقیقت قران را درک می‌کنند و بر اساس خرد حاصل از این دانایی به سوی معرفت و روشنایی قدم برمی‌دارند.

 

وی افزود: در آیات و روایات هنگامی که از انسان‌های فهیم سخن به میان می‌آید ویژگی‌های ذاتیشان مهم‌ترین صحبت قرآن است.

 

خطیب مشهور استان تهران با اشاره به ویژگی‌های انسان‌های خرد‌مند از پیامبر نبی(ص) و اهل بیت، بیان داشت: حسن خلق بارز‌ترین ویژگی این افراد است تمام عبادات زیر مجموعه حسنات اخلاقی قرار دارد.

 

استاد حوزه علمیه درباره فرصت شناسی، ابراز داشت: فرصت‌شناسی را می‌توان در مجموعه علوم قرار داد فرصت عمر، بیماری و زندگی فرصت طلایی است که خداوند در اختیار بشر قرار داده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره وصیت‌نامه، گفت: انسان برای ثلث اموال خود اختیار تام دارد افرادی که با ثلث مال خود قدم برای دستگیری از نیازمند، ساخت مسجد، رفع گرفتاری از یک مومن، ساخت مدرسه و تشویق جوانان برای درس خواندن می‌کنند مورد عنایت خاص پروردگار عالم هستند.

 

خطیب مشهور استان تهران با انتقاد از کسانی که وصیت نامه ندارند، تاکید کرد: متاسفانه در جامعه اسلامی شاهد هستیم عده زیادی از افراد با داشتن ثروت فراوان وصیت‌نامه ندارند این افراد بر ثلث مال خود هیچ حقی ندارند.

 

وی در ادامه گفت: متاسفانه شایعه‌ای در بین مردم رواج دارد که وصیت عمر را کوتاه می‌کند این برداشت از حکم شرعی ظلم نسبت به پروردگار مهربان است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: پیامبر می‌فرمایند؛ خداوند را به گونه‌ای عبادت کنید که انگار روبرویش هستید و او را می‌بینید، خدمت به مردم، ادای قرض فقرا و هر کار خیری به معنای احسان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان گفت: امام حسن مجتبی(ع) می‌فرمایند؛ زیباترین عبادات خوش خلقی است مجموعه خدمت‌ها و نیکی‌ها چیزی جز اخلاق زیبا نیست./202/856/ب1

ارسال نظرات