۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۳۳۷۳۴
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

پیگیری ویژه مشکل مسکن طلاب خراسان شمالی در سال جاری

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: در سال جاری مشکل مسکن طلاب فاقد مسکن این استان به صورت ویژه پیگیری شده و تلاش می‌شود اقدام مناسبی برای خانه‌دار شدن این طلاب انجام شود.
حجت الاسلام امیری- دیدار با معاون استاندار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات و آمار طلاب شیعه و سنی، خواهر و برادر و در حال تحصیل، تدریس و تبلیغ استان ارائه کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات طلاب و روحانیان خراسان شمالی، اظهار کرد: تهیه مسکن درصد بالایی از درآمد یک خانواده را به خود اختصاص می‌دهد و با توجه به درآمد اندک حوزویان، این مشکل در این قشر نمود بیشتری پیدا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام امیری اضافه کرد: برای حل این مشکل مرکز خدمات در فراخوانی در سال گذشته اقدام به جمع‌آوری اطلاعات طلاب و روحانیان سراسر کشور و آمار طلاب فاقد مسکن هر استان به تفکیک شهرستان‌ها کرد تا برای حل مشکل مسکن این گروه از طلاب برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دقیقی صورت گیرد.

 

وی افزود: با توجه به آمار به دست آمده حدود 200 طلبه متأهل فاقد مسکن در شهر بجنورد متقاضی مسکن هستند که بیش‌ترین متقاضی نسبت به شهرستان‌های استان خراسان شمالی محسوب می‌شود و باید با همت مسؤولان در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به اینکه تشکیل شورای مسکن طلاب در هر استان اولین گام مؤسسه مسکن طلاب و روحانیان در راستای تأمین مسکن جامعه هدف خود است، گفت: هدف از تشکیل این شورا شناسایی ظرفیت‌های موجود استان به‌منظور استفاده از مسکن مهر، مسکن روستایی و ساخت‌وساز در بافت فرسوده برای طلاب و روحانیان است.

 

وی تصریح کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مصمم است با پیگیری و شناسایی ظرفیت‌های موجود در کشور برای خانه‌دار شدن طلاب فاقد مسکن اقدام شایسته‌ای را در سال 95 انجام دهد.

 

در این نشست محمدحسین علی‌نیا، معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی برای تشکیل شورای مسکن طلاب و اجرایی کردن مصوبات شورا اعلام آمادگی کرد و مقرر شد تا زمان مناسبی برای برگزاری اولین نشست شورای مسکن طلاب استان تعیین شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از موانع حضور روحانیان در مناطق محروم مشکل مسکن آن‌ها است، گفت: باید با حل این مشکل زمینه حضور حوزویان در مناطق دوردست و محروم فراهم شود.

 

علی‌نیا با اشاره به اینکه روحانیان نقش هدایت و روشنگری در جامعه دارند و چراغ هدایت جامعه اسلامی هستند، گفت: اگر دغدغه‌های این قشر برطرف شود قطعاً بهتر به رسالت خود جامه عمل خواهند پوشاند و نقش هدایتگری و فرهنگ‌سازی خود را در جامعه بهتر ایفا می‌کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات