۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۳۳۷۵۲

کتاب «تابستان سوم» رونمایی می‌­شود

کتاب «تابستان سوم» در مراسم بزرگداشت شهیدان هفتم تیر در تهران رونمایی می‌شود.
کتاب «تابستان سوم»

به گزارش خبرگزاری رسا، ویژه برنامه بزرگداشت «شهدای هفتم تیر» باعنوان «نمازآخر- نمازخونین» با حضور دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، خانواده آیت‌الله بهشتی، علی مطهری و محمدعلی وکیلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام دعایی و شخصیت‌های فرهنگی یکشنبه 6 تیر‌ماه 1395 از ساعت 18 در خانه موزه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

 

در ویژه برنامه «نماز آخر- نمازخونین» که محمد علی وکیلی، نماینده مجلس به سخنرانی می‌پردازد و حجت‌الاسلام دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات و علیرضا بهشتی(فرزند شهید) خاطره‌گویی خواهند داشت، کتاب «تابستان سوم» با اشعار گردآوری شده توسط استاد رحیم زریان در رثای شهید بهشتی در این مراسم رونمایی می‌شود. شعرخوانی شاعران آیینی بخش پایانی این برنامه خواهد بود.

 

آیت‌الله بهشتی و 72 نفر از یاران انقلاب در سال 1360 طی حادثه بمب‌گذاری و انفجار خونین از سوی سازمان منافقین در دفتر ریاست جمهوری به شهادت رسیدند.

 

خانه موزه شهید آیت‌الله دکتر بهشتی با بخش‌های متعدد تیرماه سال 1392 با حضور دکتر محمدباقر قالیباف افتتاح شد. اتاق شورای انقلاب، محلی که آیت‌الله بهشتی در کتابخانه و دفتر کارش میزبان اقشار مختلف و شخصیت های سیاسی و فرهنگی بود، بخش محصولات فرهنگی، عکس و اسناد از دوران کودکی تا بزرگسالی و مدارک دانشگاهی دکتر بهشتی از بخش‌های این خانه موزه است.

 

این خانه موزه نقش ارزنده‌ای در ارایه آثار و اسناد و شناخت این سیاست‌مدار به مخاطبان دارد و آنها را با یکی از پیشگامان انقلاب شکوهمند اسلامی و یاران صدیق امام خمینی رحمة الله علیه آشنا می‌کند.

 

«خانه موزه شهید بهشتی» در خیابان شهید دستجردی(ظفر)، کوچه صبر، خیابان شهید مطهری، کوچه شهید بهشتی واقع است./998/د102/ق

منبع: فرهنگسرای ارسباران

 

 

ارسال نظرات