۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۳۳۷۵۳
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم تأکید کرد؛

ضرورت شناخت ابزار دشمن در جهاد کبیر/ مدیریت فرزندان در فضای مجازی

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در آیه ۶۴ سوره اسرا بر شناخت ابزارهای دشمن در راه جهاد کبیر تأکید شده است، ابزار شیطان برای فریب و تسخیر قلوب انسان را وعده دروغ عنوان کرد.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حاج ابو القاسم، استاد حوزه علمیه قم، در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی است، گفت: خداوند در آیه ۹ سوره اسرا می‌فرماید قرآن شما را به سوی زندگی و سبک زیستی هدایت می‌کند که استوارترین نوع زندگی است و هیچ سیل و زلزله و تند بادی نمی‌تواند آن را ویران کند و زندگی مبتنی بر قرآن از گزند شیاطین در امان است.

 

وی افزود: بناکردن زندگی بر پایه قرآن زندگی را استوار می‌کند و امام علی(ع) می‌فرمایند قرآن دارویی است که اگر کسی خود را با این دارو درمان کند دیگر مبتلا به بیماری نخواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوند در آيه ۲۷ سوره اسرا می‌فرماید افرادی که اهل ریخت پاش و اسراف و تبذیر هستند از برادران شیطان بوده و در این زمینه روایت شده که روزی عده‌ای نزد حضرت علی(ع) آمدند و درخواست کردند که حضرت اموال بیت المال را به اشراف داده و بعد از حل شدن مشکلات این مال را بین ضعفا تقسیم کند که امام علی (ع) فرمودند«تا وقتی شب و روز عالم بر پا است علی(ع) هرگز به چنین کاری دست بزند و حضرت فرمودند اگر کسی مال و ثروتی داشته باشد و آن را در راه حق خرج نکند اسراف کرده است».

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند که اگر آمریکا شیطان بزرگ است کسانی که تبذیر می‌کنند برادر کوچک این شیطان هستند زیرا با اسراف و تبذیر زمینه فقر را در جامعه فراهم کرده و نمی‌خواهند مستضعفان صاحب ثروت شوند همانطور که آمریکا این خصلت را دارد.

 

وی با بیان اینکه در آیه ۶۴ سوره اسرا بیان شده که ابزارهای دشمن را در راه جهاد کبیر بشناسید، تصریح کرد: خداوند در این آیه جهاد کبیر را به خاطر تلاش دشمن برای تسخیر قلب ها و افکار مردم عنوان کرده و در این آیه بیان شده که اگر در جهاد نظامی از توپ و تانک استفاده می شود در جهاد کبیر از ماهواره، رسانه و ابزارهای تبلیغاتی استفاده شده و خانواده‌ها باید در استفاده از فضای مجازی فرزندان خود را مدیریت کنند تا دچار شر دشمن نشوند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: قرآن از ما خواسته که با ابزار و ادوات خود به دشمن حمله ور شویم و امروز آمریکا می‌خواهد با همین ابزار ایران تهدید کند؛ بنابراین باید مقابل آنها بایستیم.

 

دشمن به دنبال تسخیر قلوب مومنان

حجت‌الاسلام حاح ابوالقاسم ادامه داد: سومین ابزار دشمن برای تسخیر قلب انسان جهاد کبیر فعالیت‌های ناسالم اقتصاد و فعالیت‌های حرام است زیرا با کسب ثروت و اموال حرام، شیطان در اموال انسان شریک می‌شود و اجازه نمی‌دهد انسان مالش را در راه حلال و خدمت به خدا خرج کند و چنین اموالی تنها در راه همان شیطان صرف می شود.

 

وی چهارمین ابزار شیطان برای فریب و تسخیر قلوب انسان را وعده دروغ عنوان کرد، گفت: مومنان در جهاد کبیر باید به این ابزار شیطان توجه ویژه ای داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: قیام در مقابل دشمن موجب تقویت جبهه ایمان در برابر کفر می‌شود و در آیه ۱۴ سوره کهف خداوند با ما در مورد مردانی سخن می‌گویند که در مسیر قیام علیه کفر ایستادند و خداوند قوت قلب آنها را بیشتر کرد و در مورد رزمنداگان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم هم این موضوع صدق می‌کند که آنها هر چه بیشتر در مسیر قیام پیش می‌روند قلب های آنها مستحکم تر می‌شود مانند شهید ابوطالبی که شکنجه های دشمن را تحمل کرد.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم افزود: آیه ۶۶ سوره کهف می‌فرماید که انسان همیشه نیازمند مربی است و خداوند در آيات سوره کهف به حضرت موسی(ع) که پیامبر اوالعزم و جزء برترین پیامبران الهی است دستور می‌دهد که باید شاگردی کند و امام سجاد(ع) هم در این زمینه در حدیثی می‌فرمایند« کسی که حکیمی نداشته باشد که او را مشورت دهد هلاک می شود»./۸۳۷/پ203/س

ارسال نظرات