۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۳۳۷۵۹
فرمانده سپاه خراسان شمالی:

تحقق اقتصاد مقاومتی از وجوه اصلی اردوهای جهادی است

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب یکی از وجوه اصلی اردوهای جهادی و طرح هجرت سازمان بسیج سازندگی است.
سردار مرتضوی - فرمانده سپاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای پشتیبانی از اردوهای جهادی و هجرت سازمان بسیج سازندگی استان، اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید همه اقشار مردم وارد عرصه اقدام و عمل شوند.

 

وی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال می‌بایست مردم ایفای نقش کرده و دولت‌مردان نیز زمینه را برای اقدام و عمل مردم فراهم کنند، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی سبب ارتقای قدرت کشور و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی می‌شود.

 

سردار مرتضوی با اشاره به اینکه بسیجیان در اجرای اقتصاد مقاومتی پیشگام هستند، اضافه کرد: درواقع یکی از وجوه اصلی برگزاری اردوهای جهادی و طرح هجرت سازمان بسیج سازندگی نیز تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

 

به گفته وی همه اقشار مردم و مسؤولان باید با گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی، تلاش دشمنان و بدخواهان برای گرفتن استقلال و خودکفایی از ملت ایران را خنثی کرده و آن‌ها را ناکام بگذارند.

 

سردار مرتضوی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت‌های توسعه‌ای مناسبی در خراسان شمالی وجود دارد، اظهار کرد: پتانسیل‌های استان برای پیشرفت بر کسی پوشیده نیست اما لازم است این پتانسیل‌ها سازمان‌دهی و هدایت شوند.

 

وی با بیان اینکه در این راستا خراسان شمالی به اتاق فکر قدرتمندی نیاز دارد، افزود: فعالیت مناسب این اتاق فکر منجر به شناسایی و بارور شدن توانمندی‌های استان شده و آینده درخشانی را برای خراسان شمالی رقم خواهد زد.

 

سردار مرتضوی خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان بسیج سازندگی استان نیز تلاش می‌کند تا توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را ارتقا داده و در سال جاری عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

 

سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست، با تأکید بر توجه بیشتر به فاکتور مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های اردوهای جهادی و طرح هجرت بسیج سازندگی، اظهار کرد: همان‌طور که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی روحیه جهادی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان موج می‌زد اکنون نیز این روحیه وجود دارد و باید از آن استفاده شود به همین دلیل می‌توان گفت هیچ برنامه و طرحی بدون مشارکت‌های مردمی به خوبی و با موفقیت کامل اجرا نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه فعالیت بسیجیان در اردوهای جهادی نیز برای مردم است، افزود: ازاین‌رو بدون حضور و مشارکت مردم در برنامه‌های جهادی، تلاش این بسیجیان به ثمر نمی‌نشیند.

 

پرویزی با تأکید بر اینکه نباید در اردوهای جهادی مردم مناطق و روستاها در کنار نیروهای بسیجی فعال تنها نقش تماشاچی را داشته باشند، ادامه داد: در اردوهای جهادی می‌بایست مردم مناطق نیز همانند اوایل انقلاب خود پای کار آمده و دوشادوش یکدیگر برای عمران و آبادانی منطقه خود تلاش کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات