۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۴۳۳۷۶۷

مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم برگزارشد

مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم برگزار شد.
چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم شامگاه سه‌شنبه با حضور حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و سید رسول موسوی نژادیان مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در سالن نمایشگاه بین المللی این استان برگزار شد.

 

سید رسول موسوی نژادیان در این مراسم با بیان این که این نخستین نمایشگاه قرآن و عترت است که در سطح استان در یک مرکز نمایشگاهی استاندارد برگزار می شود، گفت: البته فاصله نمایشگاه با توجه به ساعات برگزاری دورتر از سطح شهر است که باید تلاش کنیم در سال های آینده این مشکل نیز برطرف شود.

 

وی به ویژگی های نمایشگاه قرآن و عترت امسال اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه امسال حضور مؤسسات فرهنگی قرآنی، ناشران قرآنی و فعالان و هنرمندان قرآنی با رونق بیشتری به چشم می خورد.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم همچنین به برگزاری نشست های تخصصی قرآنی در این نمایشگاه اشاره کرد و بیان داشت: این نشست ها با حضور اساتید و کارشناسان قرآنی برپا شد.

 

موسوی نژادیان با اشاره به استقبال کم‌نظیر شهروندان قمی از این نمایشگاه، اظهار کرد: این نمایشگاه با توجه به اینکه در یک فضای جدیدتری نسبت به سال‌های قبل برگزار شده است ولی از همان شب اول با استقبال خوب علاقه‌مندان به فرهنگ و موضوعات قرآنی مواجه شده است.

 

وی با بیان اینکه در چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم سعی شده است تا غرفه‌های کاربردی برای خانواده‌ها در این نمایشگاه دایر شود، تصریح کرد: رویکرد مسؤولان برگزاری این نمایشگاه خانواده محور است و سعی شده است تا مؤسسات قرآنی جدیدترین و بهترین آثار خود را در راستای تربیت فرزندان با محوریت قرآن کریم را به نمایش بگذارند.

 

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت این سازمان از هنرهای اصیل اسلامی، بیان کرد: متأسفانه برخی از هنرهای اصیل اسلامی از قبیل منبت‌کاری و کاشی هفت‌رنگ که در گنبدها و مساجد کاربرد دارد به دلیل عدم‌حمایت مسؤولان مربوطه رو به فراموشی است.

 

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری در راستای حمایت و احیای این هنرها غرفه‌هایی را در چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم به این موضوعات اختصاص داد تا شهروندان قمی از نزدیک با این هنرها آشنا شوند.

 

موسوی نژادیان در پایان با بیان این که هماهنگی های لازم با شهرداری قم برای اختصاص مکانی در بلوار پیامبر اعظم  جهت برگزاری فرهنگی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با در سال های آینده شاهد ارائه خدمات فرهنگی، دینی و نرم افزاری در چنین مکانی برای شهروندان باشیم.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از برخی مسؤولان برپایی نمایشگاه و غرفه داران فعال تقدیر به عمل آمد./907/پ202/ی

ارسال نظرات