۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۳۸۳۳۴
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل:

فریضه امر به معروف تکلیفی جمعی برای آحاد مردم است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل فریضه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی و تکلیفی جمعی برای آحاد مردم دانست و گفت: استجابت تمام خواسته‌ها و دعاهای بندگان خدا منوط به ترویج فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام فیاضی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام نجات فیاضی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، عصر امروز در همایش امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل به موضوع امر به معروف ونهی از منکر و تأکید آیات و روایات متعدد درانجام و احیای این فریضه الهی اشاره کرد و اظهار داشت: در جامعه آرمانی اسلامی باید امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی وبه عنوان فریضه واجب مورد توجه قرار گیرد و در احیای این فریضه الهی همه باید مشارکت کنند.

 

وی افزود: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر یک اصل و رکن معنوی دین اسلام بوده و باید آمران و ناهیان معروف و منکر همان گونه که ضامن احیای جامعه هستند دقت و تمرکز کافی را در تبیین و ترویج این اصل مهم در اجتماع داشته باشند.

 

حجت الاسلام فیاضی با اشاره به اینکه نخستین آمر معروف و ناهی منکر در جهان اسلام خداوند بوده است، تصریح کرد: خداوند در آیه‌های قرآن کریم مردم را به امر و نهی از معروف و منکر دعوت می‌کند و غیر این زمره را در عذاب الهی دچار می‌سازد که داستان فرعون و حضرت یوسف(ع) مصداق این امر است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، بیان داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی بوده و یک تکلیفی جمعی برای آحاد مردم است که در این زمینه نباید تنها بعد فردی آن در نظر گرفته شود چرا که بعد اجتماعی بسیار مهم‌تر و واجب‌تر از بعد فردی است و بنیه یک جامعه بدون امر به معروف و نهی از منکر از هم پاشیده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فیاضی با اشاره به رسالت خطیر پیامبران در طول تاریخ اسلام در ترویج امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در راستای دعوت به معروف و نهی از منکر روایات و احادیث زیادی سند شده‌اند که ما باید با الگوگیری و فراگیری این احادیث و روایات به تبیین این اصل مهم در جامعه بپردازیم.

 

وی اظهار کرد: استجابت تمام خواسته‌ها و دعاهای بندگان خدا منوط به ترویج فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است چرا که خداوند خود در قرآن کریم تأکیدی اساسی به این اصل مهم داشته و مردم بی‌تفاوت نسبت به اصل امر به معروف و نهی از منکر را دچار عذاب الهی خوانده است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به گستردگی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، بیان کرد: مقوله امر به معروف و نهی از منکر یک مقوله گسترده و همه‌گیر است که عفاف و حجاب یکی از مشخصه‌های شاخص آن به حساب می‌آید و در این زمینه باید بانوان جامعه با در نظر گرفتن این امر مهم در نوبه خود به تبیین این فریضه الهی بپردازند./937/202/ب2

ارسال نظرات