۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۳۸۹۲۲
حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

محرومیت از حج به نفع ما نیست

نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای حوزه خلیج فارس با بیان این که حج یک رسانه به تمام معنا است از دست دادن آن را به ضرر ایران دانست.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی بجستانی، نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای حوزه خلیج فارس، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی باز مهندسی حج و رسانه که در مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیمای قم برگزار شد، اظهار داشت: من وظیفه خود می دانم که از سازمان حج و زیارت برای کار مشکلی که در مذاکرات داشتند تشکر کنم.

 

وی با بیان این که کشور عربستان هیچ منطقی در کارهایش وجود ندارد، افزود: یک سال ما را در عربستان بدون هیچ اطلاعی و هیچ دلیلی در کنار افراد دزد و جانی با دست بند و پا بند بازداشت کردند و صبح روز بعد هم آزاد کردند و معذرت خواهی کردند و گفتند که چیزی نبوده است.

 

چشم دنیای غرب به روی خیلی از امور در عربستان بسته است

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به زندان مسجد شجره در عربستان که به شکل قرون وسطایی است، خاطرنشان کرد: چشم دنیای غرب به روی خیلی از چیزها در عربستان بسته است و بنا ندارند که این موارد را ببینند.

 

وی با بیان این که امروز دوران جنگ رسانه است، گفت: دنیای ما دنیای رسانه است و حج هم یک رسانه به تمام معنا است که برای ابلاغ پیامش از تصویر و صوت و شعار و همه چیز استفاده کرده است.

 

محرومیت از حج به هیچ عنوان به نفع ما نیست

نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای حوزه خلیج فارس ابراز داشت: محرومیت از حج به معنی محرومیت از رسانه است زیرا حج بزرگ ترین رسانه ما در جهان اسلام است؛ زیرا محرومیت از حج به نفع ما نیست.

 

وی با اشاره به این که ما امسال حتی اگر بتوانیم هزار نفر را هم با سختی در حج شرکت دهیم نباید بگذاریم که این رسانه از دست مان برود، افزود: باید با تمام وجود همان طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند تلاش کنیم که در حج حضور داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی تصوری که اگر ما در حج حضور پیدا نکنیم مظلومیت ما در جهان مشخص خواهد شد را تصور غلطی دانست و خاطرنشان کرد: در سالی که لیبی به وسیله آمریکا که یک کشور کافر است از حج محروم شده بود حتی یک سخنرانی ساده هم در رابطه با محرومیت لیبی ندیدیم و آب از آب تکان نخورد چه برسد به الان که خود عربستان مانع حضور ما در حج شده است.

 

باید هیأت های علمایی از ایران برای توجیه دیگر کشورها اعزام شوند

وی با بیان این که فضای افکار عمومی در کشورهای اسلامی به نفع ایران نیست، خاطرنشان کرد: در این شرایط که به نظر می رسد ما از حضور در حج محروم شده ایم و آنها صد عن سبیل الله کرده اند ما باید در توجیه افکار دنیای اسلامی تلاش جدی را انجام دهیم و باید هیأت های علمایی بروند و علمای کشورهای اسلامی را قانع کنند که مشکل محرومیت حج از طرف ایران نیست تا از تریبون های نماز جمعه به گوش مردم شان برسد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای حوزه خلیج فارس ابراز داشت: نکته دیگر این است که ما نیاز به تبیین افکار داخلی داریم و باید مردم ما از زبان رسانه های ما بدون توجیه سیاسی بی کفایتی سعودی ها در حج را احساس کنند و برای مردم ثابت شود که ایران هیچ کوتاهی نکرده است.

 

وی با بیان این که حج امسال کشتار زیاد داشت و رسانه ای شد وگرنه هر سال کشتار در حج صورت می گیرد، گفت: امروز عربستان در وضعیتی است که با این که تمام شرکت های دنیا با پول های نفتی در اختیار سعودی ها هستند ولی امکانات پیش پا افتاده را هم برای زائران فراهم نمی کنند که نشان از سوء مدیریت آنها دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی خاطرنشان کرد: اگر امکان داشته باشد که ویزا بدهند باید از الان برنامه ریزی شود و با کاروان های باسابقه حضور خود را از دست ندهیم و مدیریت کنید که برخوردی با کسی که عشق بیت الله را دارد صورت نگیرد.

 

وی با اشاره به این که در روایات ما نماز جمعه را بدل از حج عنوان کردند، گفت: بدل آفرینی بر پایه مبانی اسلامی می تواند بازخورد خوبی داشته باشد و باید از این طریق بار سنگین عدم حضور مردم در حج را کم کنیم./843/پ202/ج

ارسال نظرات