۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۴۸۲۹۴
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

استفاده از امکانات و منابع داخلی موجب توسعه اقتصادی کشور می شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به بهره‌وری بیشتر از امکانات موجود داخلی، گفت: به‌ جای این‌که ما همه سرمایه‌هایمان را در داخل متمرکز کنیم و از نیروهای انسانی و منابع موجود استفاده کنیم، قدری به برداشته شدن تحریم و برخی دیگر از مسائل دل خوش کرده‌ایم و همان‌قدر که ما آنجا وقت تلف کرده‌ایم، به همان اندازه متضرر شده‌ایم.
عابدینی حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین صبح امروز در دیدار آقای محمدحسین مقیمی، قائم مقام وزیر کشور، استاندار و جمعی از مسؤولان استان که در دفتر امام‌جمعه قزوین برگزار شد، گفت: استان قزوین به خاطر مهاجرپذیری بیشتر از سایر استان‌ها با مشکل بیکاری مواجه است.

وی در ادامه افزود: نشاط صنعتی و میزان اشتغال با آمارهایی که از فعالیت کارخانه‌های سبک و سنگین ارائه می‌شود، همخوانی ندارد و لازم است این مسائل با دقت از سوی مسؤولان مورد بررسی قرار گیرد.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به عدم نشاط و انگیزه شغلی در میان کارگران، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، نوعی استرس و ناامنی شغلی در جامعه وجود دارد و همه نگران تعطیلی کارخانه‌ها هستند و دلگرمی لازم در میان کارگران و مدیران برای اداره کارخانه‌ها وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به بهره‌وری بیشتر از امکانات موجود داخلی، تصریح کرد: به‌ جای این‌که ما همه سرمایه‌هایمان را در داخل متمرکز کنیم و از نیروهای انسانی و منابع موجود استفاده کنیم، قدری به برداشته شدن تحریم و برخی دیگر از مسائل دل خوش کرده‌ایم و همان‌قدر که ما آنجا وقت تلف کرده‌ایم، به همان اندازه متضرر شده‌ایم.

وی مهم‌ترین رویکرد فرهنگی اقتصاد مقاومتی را اصلاح الگوی زندگی دانست و ابراز کرد: بسیاری از معضلات در جامعه به خاطر عدم آگاهی از شناخت فرهنگ اصیل جامعه است، اگر سبک زندگی اسلامی ترویج پیدا کند جامعه می‌تواند در زمینه فرهنگ دینی گام‌های مؤثری در مسیر پیشرفت بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی قائم مقام وزیر کشور درباره اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: گزارشی که از فعال شدن اقتصاد مقاومتی ارائه شده، راهکار حل مشکلات اقتصادی است اما لازم است این برنامه‌ها با سرعت بیشتری به مرحله اجرا درآیند.

گفتنی است، مقیمی هم در ابتدای این دیدار به اهمیت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری‌هایی که در این حوزه صورت گرفته است، شاهد تحول در حوزه اقتصادی باشیم./873/203ب2

ارسال نظرات