۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۵۲۵۶۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

همه مفاسد به وسیله نماز کنترل می شود/ ضرورت احداث مسجد بین ‌راهی در جاده شهرکرد اصفهان

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه با تمام وجود می‌ خواهیم که نماز در جای‌ جای استان زنده و حیات واقعی داشته باشد، گفت: اگر انس و بهره‌ گیری از نماز و ارتباط بین انسان و نماز نهادینه شود، همه مفاسد را به وسیله نماز می ‌توان کنترل کرد و قطعا فساد از جامعه رخت برخواهد بست.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز در نشست شورای اقامه نماز این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، حضور در این گونه جلسات و نشستها با موضوع نماز را بسیار ارزشمند دانست و گفت: حضور و تنفس و سپری شدن عمر در این گونه جلسات از یک ارزش معنوی فوق العاده‌ای برخوردار است و خدا متعال به کلمه ‌کلمه حرف و برنامه ‌ریزی که مسؤولان و متولیان جلسه برای رساندن انسانها به سعادت و کمال انسانی در این جلسات اتخاذ می‌ کنند، ثواب و پاداش حسنه عطا می ‌کند.

امام جمعه شهرکرد تأکید‌ کرد: خوشا به حال آن انسانی که پرونده حسنات او از این گونه مسائل و امور مملو باشد و عمرش در این جهت صرف شود.

حجت الاسلام ‌والمسلمین‌ نکونام از استقبال و حضور مسؤولان در جلسات با موضوع نماز تقدیر کرد و گفت: اگر چه این گونه جلسات ظهر و در پایان وقت اداری تشکیل می ‌شود اما شما با این باور و اعتقاد که جبران اتلاف وقت و عمری که خدایی نخواسته شاید در طول زندگی داشته ‌اید، در این جلسات شرکت می‌ کنید که این بسیار مغتنم و ارزشمند است.

نماینده‌ ولی ‌فقیه ‌در چهارمحال و بختیاری افزود: در این جلسات تصمیمات و سیاستگذاری اتخاذ می‌شود اما ما طبعا به اینها قانع نیستم و از تمام وجود می ‌خواهیم که خروجی این جلسات به خصوص جلسات با موضوع نماز بیش از این‌ها آثار و برکاتش در استان مشاهده شود.

وی با تأکید بر اینکه با تمام وجود می‌ خواهیم که نماز در جای‌ جای استان زنده و حیات واقعی داشته باشد، تصریح ‌کرد: اگر أنس و بهره‌ گیری از نماز و ارتباط بین انسان و نماز نهادینه شود، همه مفاسد را به وسیله نماز می ‌توان کنترل کرد و قطعا فساد از جامعه رخت برخواهد بست.

رییس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری در ادامه همچنین به معرفی مسؤول جدید بنیاد مهدویت این استان نیز اشاره کرد و گفت: بنیاد مهدویت از بنیادهای بسیار مهم است که در استان ما نیز اقدامات و فعالیتهای خوبی انجام داده که امید است با حضور حجت ‌الاسلام کریمی و همکاری و تعامل همه دستگاه ‌‌ها، تاثیرگذاری و خروجی این بنیاد در جامعه بیش ‌از پیش مشاهده شود.

حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین ‌نکونام با تأکید مجدد بر اهمیت مسأله مهدویت خاطرنشان ‌کرد: در طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی سال جاری، مسأله مهدویت و فرقه‌ هایی که مرتب مثل قارچ به نام مهدویت در کشور و جهان رویش پیدا می ‌کنند و ضایعات فکری و فرهنگی فراوان به وجود می ‌آورند از سوی اساتید برجسته اخلاق به صورت ویژه مورد بحث و تبیین قرار گرفت.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: واقعا می ‌طلبد که مسأله مهدویت به عنوان یک اصل مورد توجه همه مسؤولان باشد.

وی خاطرنشان ‌کرد: همان مقدار که برای پایین کشیدن فتیله فساد و اجازه بروز و ظهور ندادن به فساد در جامعه که محصول هجمه فرهنگی و ماهواره و فضای مجازی و اقدامت گسترده دشمن است، تلاش می ‌شود باید نسبت به رونق بخشیدن به ارزشهای دینی و معنوی مانند نماز و مهدویت در جامعه تلاش کرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه همچنین به مسأله احداث مسجد بین ‌راهی در پلیس راه شهرکرد اصفهان اشاره کرد و گفت: با توجه به اختصاص 1400 متر زمین برای ساخت مسجد و مجتمع بین راهی که هم از نظر ماهیت حرکت و هم از نظر مکان بسیار خوب و مناسب است اما همچنان این نگرانی وجود دارد که مبادا این مسجد که قرار است در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر ساخته شود، در بین این مجتمع و مجموعه خدماتی در حاشیه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: هدف از برگزاری نشستها و جلسات بسیار در این رابطه و دغدغه ‌های فراوان و بر زمین زده نشدن کلنگ زمین قبلی و رسانه ‌ای شدن آن، همه و همه برای محوریت و الویت قرار گرفتن مسجد بود که باید تلاش کرد ساخت مسجد در این مسیر در الویت قرار گیرد./202/9457/ب1

ارسال نظرات