۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۶۱۴۸۵

اعلام برنامه‌های دومین کنگره بین‌المللی لقاءالحسین در کربلای معلی

دومین کنگره بین‌المللی لقاءالحسین (ع) ۲۵ آبان با حضور اندیشمندان و کارشناسان از کشورهای مختلف در حرم امام حسین (ع) برگزار می‌شود.
کنگره لقاء الحسین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، کنگره علمی بین‌ المللی لقاء الحسین(علیه السلام) به همت پژوهشکده مهدویت و آینده شناسی مسجد مقدس جمکران و مرکز فرهنگی اصحاب الحسین، ۲۵ آبان ماه به مدت یک روز در کربلای معلی و در حرم مقدس امام حسین(علیه السلام) برگزار می شود.

افتتاحیه این کنگره از ساعت ۸:۳۰ دقیقه در سالن خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) عتبه حسینی آغاز خواهد شد. خیر مقدم توسط دکتر عدنان اشکوری دبیر جلسه، قرائت قرآن از سوی دکتر امیر رستمی، ارائه گزارش علمی کنگره از سوی دکتر محمد هادی همایون و سخنرانی حجت الاسلام دکتر پارسانیا برنامه‌های افتتاحیه این کنگره خواهد بود.

پس از آیین افتتاحیه، دو کمیسیون مطالعات تمدنی و کمیسیون مطالعات اجتماعی از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱:۳۰ برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام دکتر پیروزمند و حجت الاسلام دکتر بابایی هیات رئیسه و حجت الاسلام شیخ مازن، دکتر همایون و دکتر حیدری ارائه کننده مقالات در کمیسیون مطالعات تمدنی خواهند بود.

در کمیسیون مطالعات اجتماعی که در حوزه علمیه امام حسین(علیه السلام) برگزار خواهد شد دکنر معینی پور و دکتر ذوالفقار زاده هیات رئیسه را عهده ‌دار هستند و دکتر پور عزت، حجت الاسلام دکتر جعفری، دکتر مقوصدی و دکتر ابوالحسنی نیز در این کمیسیون ارائه مقاله خواهند داشت.

نوبت عصر این کنگره از ساعت ۱۴ الی ۱۶ با برگزاری دو کمیسیون مطالعات راهبردی و مطالعات زیارت اربعین دنبال خواهد شد.

حجت الاسلام دکتر هاشمیان و دکتر مطهری نژاد هیات رئیسه کمیسیون مطالعات راهبری و حجت الاسلام دکتر غالب، دکتر خانی و دکتر بهروزی لک ارائه کنندگان مقالات در این کمیسیون خواهند بود.

کمیسیون مطالعات زیارت اربعین نیز در همین ساعت با ارائه مقاله از سوی حجت الاسلام دکتر حسینی، حجت الاسلام هدایت و دکتر برزویی ادامه خواهد یافت که حجت الاسلام اصفهانیان و حجت الاسلام سعدی ریاست این کمیسیون را عهده‌دار خواهند بود.

اختتامیه این کنگره نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۷ با ارائه گزارش دبیر شورای سیاستگذاری، گزارش دبیران کمیسیون‌‌ها و سخنرانی پایانی برگزار خواهد شد.

این کنگره با مشارکت عتبه مقدسه حسینیه، پژوهشکده مهدویت و آینده‌اندیشی مسجد جمکران، مؤسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(علیه السلام)، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری، دبیرخانه همایش ملی اربعین، مجمع جهانی اهل‌بیت(علیه السلام)، دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) برگزار می‌شود.

سال گذشته نیز نخستین کنگره بین‌المللی لقاءالحسین (ع) با محوریت «ارتباط نهضت حسینی با موضوع مهدویت» برگزار شد، در آن کنگره سخنرانی‏‎ها و مقالات متعددی از نخبگان کشورهای مختلف به زبان‏های عربی، انگلیسی، فارسی و اردو ارائه شد./840/د101/ب1

ارسال نظرات