۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۶۳۵۷۴
یادداشت؛

گسترش تشیع در کلام اندیشمندان معاصر وهابی

هر چقدر کتاب هاى برادرانمان که درباره وهابیت تالیف کرده اند را مى خوانیم، به یقینمان اضافه مى شود که آینده از آنِ مذهب شیعه دوازده امامى است؛ زیرا آنان به دنبال حرکت سریع براى گسترش این مذهب در بین وهابیان و اهل سنت و دیگر مسلمانان هستند.
وهابیت

پیروان مذاهب باطل از گسترش شیعه در میان جوانان و دانشمندان تحصیل کرده، هراس دارند و از هرگونه کوشش برای ازبین بردن این امر دریغ نمی ورزند. در عین حال باز هم مشاهده می کنیم که در کتاب ها، منابع خبری و شبکه های ماهواره ای به گسترش روز افزون این مکتب، اعتراف و اوج عصبانیت و خشم خود را اعلام می دارند.

اینک نمونه هایی از این اعترافات را از نظرتان می گذرانیم

عبدالله الغنیمان از مفتیان تندروی وهابی و ریاست بخش عقیده دانشگاه اسلامی شهر مدینه و استاد «الجامعه الاسلامیّه» در مدینه منوّره، پیرامون گسترش تشیع در سراسر عالم هشدار داده و اوج عصبانیت خود را در این باره نشان داده است. وی می نویسد: و شباب الاسلام اليوم بأمس الحاجة إلى قراءة هذا الكتاب و معرفة محتواه؛ حيث أطل الرفض على كل بلد من بلاد الإسلام و غيرها...[1]

یعنی امروزه جوانان مسلمان نیاز شدیدی به خواندن این کتاب(منهاج السنه ابن تیمیه) و اطلاع بر محتوای درون آن دارند؛ چرا که رافضی‌ ها(شیعیان) به همۀ سرزمین های اسلامی و غیر اسلامی نفوذ کرده و آشکارا به اسلام حمله می‌کنند(مسلمانان را به تشیع دعوت می کنند)...!

همچنین، دکتر ناصر بن عبدالله بن على قفارى، نويسنده و اندیشمند معاصر وهابي پيرامون این قضیه چنين مي نويسد: و قد تشيع بسبب الجهود الّتی يبذلها شيوخ الاثنى عشريه من شباب المسلمين و من يطالع کتاب «عنوان المجد فی تاريخ البصره و نجد» يَهُولُه الامر حيث يجدُ قبايل باکملها قد تشيعت[2]

یعنی به سبب تلاش ها و مجاهدت های بزرگان مذهب اثني عشريه(شيعيان) بسياري از جوانان مسلمان شيعه شده اند... هر کسي که کتاب «عنوان المجد في تاريخ البصرة و نجد» را مطالعه کند، به اين امر بزرگ مي رسد؛ به نحوي که قبيله هايي را در مي یابد که همگي شيعه شده اند.

شیخ محمّد مغراوى از دیگر نویسندگان به نام وهابى پیرامون همین موضوع می نگارد: بعد انتشار المذهب الاثنى عشرى فی مشرق العالم الاسلامى، فخفت على الشباب فی بلاد المغرب... [3]

یعنی بعد از گسترش و انتشار مذهب دوازده امامى(تشیع) در شرق عالم اسلام، برای جوانان در کشورهاى مغرب ترسیدم...!

ربيع بن محمد السعودى از نویسندگان معاصر وهابی در کتاب خود چنین می نویسد: ففي زياره بمصر، بعد انقطاع عنها دام اربع سنوات بل خمس و بعد ان استقر بی المقام فی القاهره بدات احس باتجاه جديد و غزيل علی الاتجاه الاسلامی فی مصر و مما زاد عجبی من هذا الامر ان اخوانا لنا و منهم ابنا احد العلما الکبار المهشورين فی مصر و منهم طلاب علم طالما جلسوا معنا فی حلقات العلم. منهم بعض الاخوان الذين کنا نحسن الظن بهم، سلکوا هذا الدرب و هذا الاتجاه الجديد هو(التشيع).[4]

یعنی در سفرم به مصر - بعد از اينکه چهار يا پنج سال نرفته بودم - بعد از اينکه در قاهره مستقر شدم، احساس کردم که جهت خاص و غريبي در مسير اسلام شروع شده است و آنچه که باعث شد بيشتر تعجبم افزون شود، اين بود که برادران ما که از جمله آنان فرزندان يکي از علماء بزرگ و مشهور مصر و طلبه هايي که در مدت طولاني در حلقه درسي ما حاضر مي شدند و برخي از برادراني که نسبت به آنان حسن ظن داشتيم، اين راه را طي مي کنند و اين راه جديد، همان تشيع است.

دکتر عصام یحیی، العماد فارغ‌التحصيل دانشگاه‌ هاي مذاهب عربستان سعودي، علت گسترش تشیع را حرکت سریع و فعالیت های عمقی و عظیم شیعیان در سراسر جهان هستی می داند. او در این باره چنین می نویسد: کلّما نقرا کتابات اخواننا الوهّابيّين نزداد يقيناً بانّ المستقبل للمذهب الاثنى عشرى؛ لانّهم يتابعون حرکه الانتشار السريعه لهذا المذهب فی وسط الوهّابيين و غيرهم من المسلمين[5]

یعنی هر چقدر که کتاب هاى برادرانمان که درباره وهابیون تالیف کرده اند مى خوانیم، به یقینمان اضافه مى شود که آینده از آنِ مذهب شیعه دوازده امامى است؛ زیرا آنان به دنبال حرکت سریع براى گسترش این مذهب در بین وهابیان و اهل سنت و دیگر مسلمانان مى باشند.

در ادامه او در این باره از اندیشمند وهابی «شیخ عبدالله الغُنیمان»، مدرس سطوح عالی وهابیت در مسجد النبی چنین نقل مى کند: انّ الوهّابيّين على يقين بانّ المذهب(الاثنى عشر) هو الّذی سوف يجذبُ اليه کلّ اهل السنَّه و کلّ الوهّابيين فی المستقبل القريب [6]

یعنی وهابون به یقین دریافته اند، تنها مذهبى که در آینده، اهل سنّت و وهّابیّت را به طرف خود جذب خواهد کرد، همان مذهب شیعه امامى است.

دکتر محمد منصور ابراهیم دیگر اندیشمند سلفی مذهب نیجریایی، به گسترش تشیع اعتراف کرده و علت آن را فقر مسلمانان می داند! و از گسترش این مذهب هشدار جدی می دهد و همچنین خواستار افزایش وفعالیت وهابیون برای جلوگیری از گسترش مذهب شیعه و مقابله با شیعیان می‌شود!

وی در روزنامه «الجزیره» عربستان درباره این قضیه چنین می‌نویسد: و أكدد محمد المنصور إبراهيم أن التشيع قد ضرب بأطنابه في إفريقيا عامة ونيجيريا على وجه الخصوص وانتشر انتشاراً أفقياً خلال العقدين الماضيين. وساعد على ذلك الجهل المطبق والفقر المدقع الذين يعاني منهما جزء كبير من الشعب النيجيري كما هو الحال في بعض البلدان الإفريقية الأخرى. وحيث إن دعوة التشيع تصحبها مغريات مادية فإن ذلك مهد لقبولها بخاصة بين شريحة الشباب لا سيما في القرى النائية عن المدن والمراكز الدعوية السلفية، ومما ساعد على قبولها ما في مناهج الدراسة الحكومية من ملوثات الاستعمار في التاريخ الإسلامي، ويعد من أكبر وسائل الرافضة خدعة المتصوفة ودخولهم معهم في المناسبات ومساعدتهم المادية لمشايخ الطرق، مشيراً إلى أن التحول إلى المذهب الرافضي أصبح ظاهرة مرعبة في الآونة الأخيرة لكن لا يمكن تحديد نسبة لهم من بين المسلمين....[7]

یعنی فقر شدید مسلمانان، باعث شده است تا مردم نیجریه و(دیگر مسلمانان جهان) با وعده پول و مادیات به تشیع روی بیاورند و باید جلوی این مذهب گمراه گرفته شود!

شبکه ضاله وهابی «وصال حق» که در عرصه گسترش افکار منحرف وهابیت بر علیه اهل سنت و شیعه فعالیت می کند، در 25 نوامبر 2015 به گسترش تشیع در نیجریه و دیگر کشورهای اسلامی اعتراف می کند...[8] و همچنین عبدالرحیم ملازاده نویسنده، پژوهشگر و از عالمان معاصر به نام وهابیت، مدیر و پایه گذار شبکه ضاله توحید فارسی، عصبانیت خود را از گسترش تشیع آشکارا در شبکه المستقله عربی و شبکه وصال فارسی اعلام می کند.[9]

از مجموعه آنچه که گذشت چنین به دست می آید که امروزه مسئله گسترش تشیع، به نوبه خود وحشتی را در میان اندیشمندان وهابیت به وجود آورده؛ تا آن جا که آنها را برانگیخت که در این باره اعلام خطر بکنند و از هر راهی که می توانند از منتشر شدن عقاید مکتب اهل بیت علیهم السلام در میان انسان هایی که به دنبال حقیقت هستند جلوگیری کنند.

سید مصطفی موسوی

704/ر


[1] مقدمه کتاب مختصر منهاج السنة، ص 7

[2] أصول مذهب الشيعة الإمامية الإثني عشرية، ج 1 ص 9 

[3] مقدّمة کتاب من سبَّ الصحابة و معاوية فاُمّه هاويّة، ص 4

[4] الشيعة الامامية الإثنی عشريه فی ميزان الاسلام، ص 5

[5] المنهج الجديد و الصحيح فی الحوار مع الوهّابيّين ، ص 178.

[6] المنهج الجديد و الصحيح فی الحوار مع الوهّابيّين، ص 178.

ارسال نظرات