۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۸۶۵۷۰

واکنش امام جمعه فردوس به سخنان نسنجیده استاندار

امام جمعه فردوس با اشاره به اتفاقات اخیر در خراسان جنوبی نسبت به سخنان استاندار این استان واکنش نشان داد و از وی خواست به جای پرداختن به مباحث حاشیه ای به فکر معیشت مردم باشند.
امام جمعه فردوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام بابایی، امام جمعه فردوس و سخنگوی تحصن کنندگان مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند عصر امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تحصن در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند به ابتکار روحانیت و با حضور ائمه جمعه و امامان جماعت و طلاب مدارس و مدرسین برقرار شده است.

وی درد متحصنین را دفاع از دین و احکام دینی دانست و گفت: متأسفانه برخی تحصن علما و روحانیون را به یک کلمه خلاصه کرده اند که آن رقص مختلط است البته این موضوع هم مهم است ولی سخنان استاندار تنها در رقص خلاصه نمی شود.

امام جمعه فردوس افزود: از زمان غیبت امام زمان(عج) تاکنون حتی یک مرجع تقلید مجوز حلیت رقص برای زن و مرد را نداده و این موضوع مطرح شده از سوی استاندار دخالت در امر دین است، هر کسی باید در تخصص خود صحبت کند.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه افرادی که سررشته ای در امر دین ندارند نباید در دین دخالت کنند، تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به استاندار گفتند شما که الفبای دین را نمی دانید چرا در دین دخالت می کنید و به احکام دینی دستبرد می زنید.

وی با بیان اینکه استاندار خراسان جنوبی بعد از این سخنان در جمع هنرمندان مطالب دیگری را بیان کردند، ادامه داد: استاندار در سخنان دیگری گفت باید به حال هنر در استان گریه کرد چرا که فضا، فضای خوبی نیست و باید فکر را در این استان تغییر داد. استاندار در دیگر سخنان خود گفته با تفکر برخی از آقایانی که ابزار شده اند و به نام دین با همه چیز مخالفت می کنند و موضوعات دیگری که هیچ ربطی به دین ندارد را ابزار می کنند برای استان سخت است.

حجت الاسلام بابایی اظهار کرد: آقای استاندار! اینکه می گویید برخی افراد ابزار شده اند و به نام دین حرف می زنند چه کسانی هستند؟ البته یکی از مصادیق خود شما هستید که موضوعاتی که ربطی به دین ندارد را مطرح می کنید.

وی افزود: استاندار در سخنان دیگر می گوید تفکر طالبانی در بخشی از جامعه رسوخ پیدا کرده و مانع عمده توسعه است، این چه حرفی است که آقای استاندار می گوید؟ طالبان به افرادی می گویند که کمر بر ضد دین و کشورهای اسلامی بسته اند، منفورترین گروه در جوامع اسلامی طالبان هستند.

سخنگوی تحصن کنندگان مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند گفت: آقای استاندار می گوید من پست و مقام خود را کنار گذاشتم و نگران پست و مقام خود نیستم که این حرف ها را می زنم، پس کسی که متوجه می شود ممکن است با پست و مقام وی برخورد شود معلوم است که حرف های خلافی را می زند.

حجت الاسلام بابایی عنوان کرد: در ادامه آقای استاندار می گوید باید فکر اساسی شود و جهت فرهنگی در این استان که همه انسان های آن متدین و خوش فکر هستند تغییر کند، حال باید پرسید شما که می گویید این انسان ها متدین هستند چه چیزی را می خواهید تغییر بدهید؟ مردم این همه مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند، چرا به فکر آن نیستید و به دنبال سخنان حاشیه ای می روید؟

وی با اشاره به دیگر سخنان استاندار خراسان جنوبی، تصریح کرد: وی در ادامه گفته بیرجند هنوز شهر پادگان ها است و این مناسب استان خراسان جنوبی نیست و می گوید هیچ تصمیمی در کشور و استان بر خلاف قانون قابل انجام نیست اما سوال اینجاست که آقای استاندار برای تصمیم شما در زیر پا گذاشتن ارزش ها که خلاف قانون نیز می باشد چه جوابی دارید؟

سخنگوی تحصن کنندگان مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند افزود: اینکه آقای استاندار می گوید در هیچ شهرستانی اداره اماکن وجود ندارد یک دروغ محض است و در تمام شهرها اداره اماکن وجود دارد، وی در ادامه گفته فرمانده نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد این اماکن چیست و چکاره است و این چه تفکری است که برای مردم شهر پادگان درست کرده اند.

حجت الاسلام بابایی گفت: یکی از شخصیت های کشوری گفتند نیروی انتظامی کاری به اسلامی شدن ندارد و فقط وظایف انضباط و ترافیک را بر عهده دارد، بعد از مدت ها که این سخن گفته شد مقام معظم رهبری گفتند نیروی انتظامی موظف است به جلوگیری از جرایم و نیروی انتظامی موظف به اسلامی شدن جامعه است، در آیه ای که آرم نیروی انتظامی است به صراحت گفته می شود شما قیام کننده برای خدا هستید و شما باید عدل و قسط را شاهد باشید، اما با توجه به سخنان مقام معظم رهبری دوباره آقای استاندار می گوید نیروی انتظامی مسؤول حفظ نظم و تنظیم ترافیک است و در چیزی دیگری نباید دخالت کند و این دقیقا خلاف قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی در رابطه با نیروی انتظامی و بر خلاف فرمایشات رهبری است.

وی گفت: آقای استاندار گفت رییس جمهور به خراسان شمالی سفر کرد و من در حاشیه این سفر گفتم مردم خراسان شمالی مردمان شادی هستند و صدای ساز و دهلشان در تمام حوزه ها است و در مراسمات عروسی ما در منطقه باختران به صورت بسیار مرسوم است که خانم ها می رقصند و آقایان می رقصند و اماکنی وجود ندارد که خیلی به اسلام و مسلمین لطمه ای وارد نمی کند.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه ما مخالف شادی نیستیم، ادامه داد: این موضوعات یک بدعت در دین است و اگر در استان تحصن ایجاد شده و علما و روحانیون تجمع کرده اند به این دلیل است که در جامعه بدعت ایجاد شده و به عالم واجب است که مقابله کند و گرنه لعنت خدا بر کسی که بدعتی در دین ببیند و شاهد آن باشد و مقابله نکند.

حجت الاسلام بابایی اضافه کرد: بعد از سخنان آقای استاندار در جمع هنرمندان نیز در شام شهدت حصرت زهرا(س) شاهد بی بند وباری و رقص مختلط در کویر سه قلعه سرایان بودیم، وقتی رییس شورای عمومی استان اینطوری حرف بزند یعنی جواز بی بند و باری را صادر کرده است و از این رو تخلفاتی که در رابطه با بدحجابی است ریشه در این موضوع دارد.

وی با اشاره به یادواره های شهدا، افزود: وی می گوید در زمان انتخابات باید برگزاری یادواره های شهدا کم شود چرا که خروجی خوبی ندارد، آقای استاندار اگر شما دلسوزی می کنید که یادواره های شهدا کمتر و کیفیت بیشتر شود چه ربطی به انتخابات دارد و چرا یادواره ها را به انتخابات گره می زنید، برگزاری یادواره های شهدا دولتی نیست که نماینده دولت بگوید باشد یا نباشد.

سخنگوی تحصن کنندگان مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بین اینکه یادواره های شهدا در هر شهری که برگزاری شود موجب خیر و برکت است، افزود: 20 روز از این سخنان گذشت و وی به جمع ائمه جمعه با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی دعوت شدند که بیایند و توضیح بدهند و عذرخواهی کنند که وی قول داد بیاید اما متاسفانه در جلسه شرکت نکردند ونماینده و معاون خود را فرستادند و بعد از آن نیز مراجعه ای به دفتر نماینده ولی فقیه در استان نداشتند تا عذرخواهی کنند، طبق نقلی که شده آقای استاندار یک روز درخواست ملاقات با حجت الاسلام والمسلمین عبادی را داشتند اما نماینده ولی فقیه در استان در منزل خود با عده ای جلسه داشتند و گفتند روز بعد بیایند اما استاندار دیگر مراجعه نمی کنند و ائمه جمعه نسبت به این سخنان نسنجیده اعلام موضع می کنند و حتی آیت الله مکارم شیرازی نسبت به این قضیه اعتراض می کنند.

حجت الاسلام بابایی افزود: حادثه و تجمعی که امروز در نماز جمعه بیرجند صورت گرفت هیچگونه ربطی به تحصن ندارد و هیچ نقشی در این زمینه نداشته ایم، اگر استاندار خراسان جنوبی از ابتدا عذرخواهی می کرد نه تحصنی و نه اعتراضی انجام می شد.

وی تصریح کرد: این موضوعات درد و دل های متحصنین است، متأسفانه از وزارت کشور قائم مقام وزیر کشور و مدیرکل حراست وزارت شب گذشته آمدند و مطرح کردند که تا درب مدرسه علمیه سفیران هدایت آمدیم و دیدیم بلندگو روشن است و مردم شعار می دهند و شلوغ است مکان را ترک کردیم که به تهران برویم، رییس اطلاعات تماس گرفتند و به بنده گفتند این آقایان دارند می روند به تهران که بنده گفتم اگر جوابی برای وزیر کشور دارند بروند و گرنه این ها مأموریت پیدا کردند بیایند با متحصنین صحبت کنند، این آقایان گفتند حجت الاسلام والمسلمین عبادی ما را راه نداده است، امروز به دیدار آقای عبادی رفتیم که وی گفت من گفته ام ابتدا بروید در جمع متحصنین و جواب آن ها را بدهید و سپس به دفتر من بیایید.

امام جمعه فردوس گفت: قائم مقام وزیر کشور در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت که استاندار سر جای خود است و به کار خود ادامه می دهد، یکی از علما در جمع گفت پس اگر اینگونه است برگردید به تهران و باید خود وزیر کشور به استان بیاید، در این جلسه از معاون وزیر کشور درخواست کردیم که با وزیر کشور تماس بگیرند و اوضاع استان را به اطلاع وزیر کشور برسانند اما آقای مقیمی، قائم مقام وزیر کشور قبول نکرد و استان را به مقصد تهران ترک کرد.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه تا وقتی که نتیجه حاصل نشود و آقای استاندار عزل نشود تحصن ادامه دارد، عنوان کرد: بیرجند شهری علم پرور، دین پرور و ولایی است و خراسان جنوبی برای اولین نماینده ولی فقیه را دارد./880/ 201/ص

ارسال نظرات