۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۸۹۲۴۶

مرکز حقوق بشر بحرین تصمیم آمریکا در فروش جنگنده به رژیم آل خلیفه را محکوم کرد

مرکز حقوق بشر بحرین، تصمیم دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای فروش 19 جنگنده اف - 16 به رژیم آل‎خلیفه را به شدت محکوم کرد.
جنگنده

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر ضمن راه اندازی یک پویش سراسری علیه تصمیم دولت آمریکا در فروش جنگنده به دولت بحرین، این اقدام غیرقانونی دولت ترامپ را قویا محکوم کرد.

در همین خصوص، روزنامه تایمز روز جمعه با انتشار گزارشی از تصمیم دولت دونالد ترامپ برای فروش هواپیماهای جنگنده به دولت بحرین خبر داد و نوشت: این تصمیم در حالی صورت می گیرد که عملکرد رژیم آل خلیفه در رابطه با حقوق بشر نگران کننده است.

این روزنامه انگلیسی نوشت: دولت اوباما بارها با حکام بحرین بر سر سرکوب مخالفین در جریان اعتراضات سال 2011 میلادی به اختلاف خورده بود؛ با این حال عربستان سعودی و امارات متحده به خاندان آل سعود کمک کردند تا معترضان داخلی را سرکوب کنند.

این در حالی است که زید رعد الحسن کمیسر عالی حقوق بشر بحرین در افتتاحیه سی و سومین دوره شورای حقوق بشر در ژنو با اظهار نگرانی از دستگیری مدافعان حقوق بشر و فعالان سیاسی در بحرین گفت: طی 10 سال اخیر بحرین شاهد حوادث فاجعه آمیز سرکوب کردن نارضایتی های مردمی به جای ارائه خدمت به مردم آن بوده است.

براساس اعلام مجامع حقوقی بحرین، سرکوب آزادی های عمومی، ممانعت از ابراز عقیده و در معرض انواع ظلم و ستم قرار گرفتن عموم شهروندان بحرینی بویژه شیعیان این کشور در سال 2016 در هیچ سالی سابقه نداشته است و مردم بحرین درحالی سال جدید را آغاز کرده اند که بسیاری از زندانیان سیاسی تنها به خاطر مطالبه گری عدالت و حقوق مصرح خود در زندان به سر می برند./847/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات